SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Jak SEO může během chvíle pomoci Vašemu e-shopu!

Dnes Vám přinášíme zajímavý článek a ukázku toho, že když zkombinujte základy SEO + přehled o děním ve svém podnikání = zaručený výsledek úspěchu. 

Jako důkaz jsme vyzpovídali SEO specialistu, Tomáše Zahálku, který spolu s Davidem Honsem vlastní e-shop dudlu.cz. Tomáš o tomto tématu již částečně povídal při letošním ročníku marketingové konference Digidějovice. My jsme ovšem chtěli, aby nám tento příběh více popsal a vysvětlil, co vše museli udělal. 

Na tento odkaz NEklikejte, pokud chcete s Vaší konkurencí hrát v SEO fair play.

Long story, short

Díky rychlé reakci a Davida a Tomáše dokázali během několika dnů, prodat stovky kusů produktu, který se předtím vůbec neprodával.

Co je dudlu.cz?

Dudlu.cz je dropshipingový start-up s dětským sortimentem, který vznikl jako side projekt a “zábava” během dlouhých večerů. Dropshipping je obchodní model, ve kterém maloobchodní prodejce nabízí zboží svého velkoobchodního dodavatele či přímého výrobce. Jím nabízené zboží fyzicky nenakupuje do svého skladu, ale své objednávky rovnou směřuje na svého dodavatele/výrobce, aby je dopravil přímo zákazníkovi. Z toho důvodu se kolikrát stane, že ani neznáme kompletní sortiment e-shopu, říkají kluci. 

Jak to všechno začalo?

Na začátku dubna proběhla v televizi reportáž o tom, že výrobce legendárních figurech, tzv. Igráčků, vydal speciální sérii Igráčků s rouškami. Tuto reportáž viděl spolumajitel e-shopu David Hons a uvědomil si, že právě tyto Igráčky mají v nabídce. S Tomášem se rozhodli, že udělají sprint a věnují nějaký čas tomu, aby optimalizovali Dudlu pro prodej právě tohoto zboží. Šli do toho s tím, že nečekali žádné velké výsledky. 

Jak to probíhalo?

Tomáš s Davidem věnovali optimalizaci webu dle svých slov cca 4 až 6 hodin. Prvně si prošli klíčová slova přes Collabim na Seznamu a Googlu, která souvisejí s Igráčkem. Již ten den se v našeptávači Google i Seznam zobrazovali slovní spojení “Igráček s rouškou” s rostoucí hledaností.

Vzhledem k tomu, že e-shop běží na platformě Shoptet, využili kluci modulu “Pokročilé SEO” a Tomáš vytvořil pro celou kategorii Igráčků s rouškou přistávací stránku.

Dále vytvořili přistávací stránky pro jednotlivé verze zvlášť.

Relevantní klíčová slova využili při úpravě titulků a popisků jednotlivých produktů. 

Následně všechny stránky nechali přes Google Search Console a Seznam Webmaster zaindexovat. 

Produkty s Igráčky také umístili na homepage e-shopu. 

Pro podporu vytvořili ještě několik PPC reklam. 

Co se dělo potom?

Z počátku Tomáš s Davidem neviděli nějaký velký rozdíl v návštěvnosti nebo objednávkách. Zhruba po 10ti dnech se ovšem objevili první výsledky. Díky rychlé reakci a správnému zvolení klíčových slov získal e-shop Dudlu přední pozice na vyhledávací dotazy s Igráčkem a dostal se tak před konkurenci. 


Do té doby si z jejich e-shopu Igráčky nikdo neobjednával. 

SEO vs PPC

Jak rostl počet návštěv, rostl i počet objednávek. Jak uvedl Tomáš na začátku, spustili kluci k propagaci PPC kampaně. Výsledky ovšem nebyly nijak skvělé. Jak můžete vidět na grafu, přes PPC přišlo cca 93 návštěv, které udělali tržbu v hodnotě 414 Kč. 

Z organického vyhledávání byl výsledek ovšem úplně jiný. Zde přišlo 869 návštěv, které udělali tržbu 27 296 Kč. 

Výsledky ze všech kanálů

Pokud sečteme veškeré tržby a návštěvnost ze všech kanálů celkově (PPC, Organic, Direct, Referral), dostaneme se na velice zajímavé výsledky. Za poměrně krátké období prodal e-shop Dudlu celkově 548 Igráčků s rouškou, za tržby 45 611 Kč. 

Zde vidíme, že stačí jednoduchá znalost SEO, přehled ve svém podnikání a za krátký čas můžete získat velmi hezké výsledky. 

A to není všechno!

K závěru Tomáš ještě dodává, že před začátkem boomu s Igráčkem měli denně cca dvě objednávky. Během boomu jich bylo 17 denně. Nyní, díky tomu, že uživatelé již e-shop znají a vědí, že mu mohou věřit, stoupl počet objednávek na 4 až 5 denně. Lidé totiž objednávali Igráčky tak vehementně, že výrobce nestíhal dodávat postavičky do skladů a z Dudlu museli své zákazníky obvolávat a domlouvat s nimi prodloužení dodání. Tím získali důvěru a dobrý pocit ze starání se o zákazníky. Celkově se tedy zvedla důvěryhodnost e-shopu a logicky i zisky.

Další články

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit