Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Co je Link Equity a Link Juice

Link Equity, kdysi hovorově označovaný jako Link Juice, je hodnoticím faktorem založeným na myšlence, že určité odkazy předávají hodnotu a autoritu z jedné stránky na druhou. Tato hodnota závisí na mnoha faktorech, například na autoritě odkazující stránky, obsahové relevanci, statusu HTTP a dalších. Odkazující stránky a jejich Link Equity je jedním z mnoha signálů, které Google a další vyhledávače používají k hodnocení stránky v SERP.

Link Equity a Page Rank

Page Rank byl prvním algoritmickým výpočtem společnosti Google, který byl použit k určení toho, jak by se měl web hodnotit, a to především na základě odkazového profilu těchto stránek. Page Rank již není hlavním určujícím faktorem pro hodnocení stránek, je pouze jedním ze stovek faktorů pro hodnocení, k nimž Google přihlíží, takže je jeho význam v dnešní době značně snížen.

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Link Equity se dá chápat jako přelévání autority stránky z jedné na druhou.
Pokud dá velmi autoritativní stránka follow odkaz na článek malé stránky, lze
takový odkaz považovat za hlas důvěry pro tento zdroj.

Jak se určuje Link Equity

Interní i externí odkazy mohou předávat Link Equity.

Je odkaz relevantní?

Pokud budete odkazovat na autoservis ze stránky, která se zabývá pečením koláčů, Google to pozná. V takovém případě se bude jednat o nerelevantní odkaz a příliš mnoho autority se pravděpodobně ze stránky A na stránku B nepředá.

Je odkazující stránka autoritativní?

Odkazy z důvěryhodných webů, které si vybudovaly svou autoritu, mají tendenci předávat větší Link Equity než odkazy z úplně nových webů, jež teprve začínají.

 

Je odkaz follow (tzn. bez atributu nofollow)?

Odkazy, které mají v sobě atribut nofollow, signalizují vyhledávačům, že by měly být ignorovány. Vyhledávače by je neměly sledovat, a tím pádem ani přenášet autoritu. To ale neznamená, že by takový odkaz nemusel mít nějakou hodnotu.100 Atribut nofollow byl zaveden před více než 15 lety za účelem označení potenciálně spamových odkazů. Nyní Google přichází s rozšířením o další parametry, aby byl schopen lépe pracovat s odkazovým profilem stránek. Ukázka odkazu, který přenáší hodnotu a který hodnotu nepřenáší (s atributem nofollow).

 

Kde je odkaz na stránce umístěn

Odkazy schované v zápatí stránky nebo v postranním panelu nemají stejnou váhu jako odkazy v těle obsahu stránky (až na některé výjimky). Architektura webu pomáhá Googlu určit, jaký obsah je pro návštěvníky nejužitečnější, proto se na něj dívejte logicky: Jaký je záměr návštěvníka při návštěvě stránky a jak mu odkazy na stránce pomáhají? Mají pro něj skutečně nějakou váhu?

Kolik je na stránce umístěno odkazů

Pokud je odkaz na váš web jedním z mnoha stovek či tisíců odkazů na stránce, nemusí být přínosný. A to i přesto, že neexistuje příhodné pravidlo, které by stanovilo optimální počet odkazů na stránku. Pokud je na stránce váš odkaz jeden z mnoha, jeho hodnota úměrně klesá s pravděpodobností toho, že na něj také někdo klikne.

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Další články

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit