Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Jak jsem získala 5 odkazů díky Ahrefs

Ahrefs

Ahrefs je jednoduchý seo nástroj pro rozvoj a práci na vašem SEO. Já ho v tomto případě využila pro získání odkazů pro Bezva Potisk. Odkazy, které jsem získávala, byly tzv. broken links v článcích na blozích.

Abych mohla začít shánět odkazy nejdříve, bylo třeba najít konkurenci, které už takové odkazy nefungují. Začala jsem tedy na Google vyhledávat trička s potisky a postupně je procházet. Jednotlivé domény jsem poté vkládala do vyhledávání v Ahrefs pro přehled zpětných odkazů. Když jsem vyfiltrovala pouze zlomené odkazy, čekaly mě pouze dva druhy reakcí. Buď zklamání, protože konkurence to měla buď naprosto pod dohledem, či nikdy nedělali linkbuilding. Druhá možnost bylo nadšení, protože na mě vyskočily hromady nefunkčních odkazů. Stále tato radost byla ovšem šance 50/50. Proč? Protože mnoho těchto odkazu nebylo budovaných, ale organických. Tedy lidé na ně sami odkazovali na různých fórech, kde řešili problematiku s nimi přímo spojenou.

Je pro vás SEO zatím velká neznámá a chcete se dozvědět, co to obnáší? Vydali jsme knihu, která obsahuje všechny základní informace a postupy, které pro SEO budete potřebovat. V knize najdete vysvětlení základních SEO pojmů, metody pro optimalizaci nebo třeba i to, jak SEO vyhodnocovat. Chci knihu Základy SEO: Jasně a stručně >>

Tedy úspěšnost v tom, najít vhodné odkazy, byla zhruba 2 z 10 domén.

Kontaktování stránek

Stejně jako jiný linkbuilding, i toto rozesílání emailů potřebovalo strategii. Pustila jsem se tedy hned do prvního vzoru emailu.

Strategie č. 1

Lidé jsou nejraději, když mají minimum práce s čímkoli, s čímž dopředu nepočítali. S ohledem na to jsem zvolila metodu nejmenšího odporu. Do mailu jsem zahrnula přímý odkaz na jejich článek a přímo konkrétní odkazy, kterými to nahradit.

Strategie č. 2

Moje druhá strategie si převzala to nejlepší z té první a byla značně zjednodušená. Vsadila jsem na to, že když adresátovi poskytnu tu možnost, aby si kladl podmínky, bude tomu více otevřený.

Strategie č. 3

Strategie číslo 2 a 3 se liší minimálně v textu, a přesto je jejich význam značně odlišný. Tentokráte jsem do podmínek adresáta vložila i možnost finanční odměny. Přeci, jak už tomu bývá, “sladká odměna” naláká mnoho lidí.

Výsledky

Zatímco se mi na strategii č. 1 dostalo pouze jedné odpovědi, a to ještě odmítavé, strategií č. 2 přišla první odpovědi do 15 minut po odeslání s informaci o tom, za jakou cenu by to šlo. Ve strategii č. 3 už bylo výsledkem pouze to, že odkazy nenahrazují, ale nabízejí možnost si u nich koupit přímo celý článek.

Závěrem

Tato metoda, byť se zdá velice jednoduchá, je pracnější, než by se mohla zdát. Odkazy jsem ale získala, takže tuto zkušenost považuji za úspěch.

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Další články

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit