Bounce rate neboli míra okamžitého opuštění je podíl návštěvníků vstupní stránky určité domény, kteří před opuštěním stránky neprovedli žádnou další interakci (např. neklikli na obrázek nebo na další odkaz), ale rovnou opustili váš web přes tlačítko zpět nebo úplně zavřeli stránku / prohlížeč. Údaje o bounce rate jsou k nalezení v Google Analytics a vypočítá se
Bounce rate: co to je?
Dwell Time
Dwell Time je doba, která uplyne mezi proklikem na stránku z výsledků vyhledávání a návratem zpět do výsledků vyhledávání (SERP). Tento faktor je poměrně často nesprávně zaměňován s bounce rate nebo s průměrnou dobou strávenou na stránce. Z času mezi proklikem a odchodem zpět do SERPa Google může odvozovat spokojenost návštěvníka s obsahem stránky a tím
Sociální sítě (Social signals)
Sociální sítě (Facebook, Twitter, LinkedIn atd.) a sociální signály (social signals) ovlivňují jistou měrou výsledky vyhledávání. Zvýšené sociální signály naznačují dobrou autoritu domény a poukazují na hodnotu stránky. Pokud velké množství uživatelů sdílí a mají rádi konkrétní stránku, dává to signál, že obsahuje užitečný obsah a vyhledávače k tomu přihlížejí. Protože na hlavních platformách sociálních médií
Stáří domény zpětného odkazu
Stáří domény je hodnotícím faktorem, který však není v celkovém výsledku příliš zásadní. Podobně pak odkaz ze starší domény bude mít o něco větší relevanci než odkaz ze stránek s krátkou historií. Odkazy totiž přenáší část hodnoty stránky a domény, z níž odkazují, a starší stránky zpravidla mají vyšší hodnotu (pokud si nenesou nějakou penalizaci).
Frekvence získávání zpětných odkazů
Existuje teorie, že pokud vaše stránka získává zpětné odkazy rychleji, než je ztrácí, může se to pozitivně odrazit na vašich pozicích. Tomu nahrává i Google patent, který říká “By analyzing the change in the number or rate of increase/decrease of back links to a document (or page) over time, search engine may derive a valuable
Lokální zpětné odkazy
Google používá IP adresu a polohu serveru jako jeden z hodnotících signálů a z toho se začalo usuzovat, že i zpětné odkazy ze stránek stejné země budou mít o něco větší váhu, než odkazy z podobně silné stránky, ale umístěné na hostingu v jiném státě. Jedná se však o teorii a zpravidla většina odkazů, které
Výměna zpětných odkazů
Výměna zpětných odkazů ve větším měřítku je ze strany Googlu i Seznamu považována za nepovolenou techniku optimalizace a jejím používám se vystavujete riziku (i když nevelkému) penalizace. Například Google má tendenci znehodnocovat vzájemné odkazy. Zejména u stránek s krátkou historií je příliš mnoho vzájemných odkazů nebo stránek / stránek, které na sebe odkazují, velmi jasný
Reputace domény
Reputace domény je hodnotícím faktorem a pokud odkupujete doménu od jiného majitele, tak je vhodné si nechat vypracovat audit historie a odkazového portfolia od SEO konzultantů, než-li vyhodit desetitisíce korun za doménu, která mohla ještě před lety figurovat jako linkfarma. Ve většině případů není důvod k odkupu domény od prostředníka a je lepší zakoupit novou
NoFollow
NoFollow je jedna z hodnot atributu “rel”, který se používá ve spojení s prolinkováním a doporučuje robotům, aby odkazy takto označené neprocházeli. Nejčastěji se s tímto atributem setkáte u odkazů z komentářů, kdy se chcete “distancovat” od odkazovaných webů. Zřídka kdy se stává, že vývojář webu udělá takovou chybu a všechny interní odkazy označí jako
QDF – pozice ve vyhledávačích podle aktuálnosti obsahu
Nebo-li dle Google Query Deserves Freshness popisuje některé vyhledávací dotazy (zejména týkající se zpráv), kdy Google upřednostňuje výsledky na základě aktuálnosti. V některých případech dokonce ukazuje pouze omezené výsledky, a to ty nejnovější. Autor faktoru: Dalibor Jaroš (Collabim) & Tomáš Zahálka (SEO konzultant)