SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Frekvence získávání zpětných odkazů

Existuje teorie, že pokud vaše stránka získává zpětné odkazy rychleji, než je ztrácí, může se to pozitivně odrazit na vašich pozicích. Tomu nahrává i Google patent, který říká „By analyzing the change in the number or rate of increase/decrease of back links to a document (or page) over time, search engine may derive a valuable signal of how fresh the document is.“. Opakem tomu je ztráta či stagnace u zpětných odkazů, tedy pokud po kontinuálním nárustu přestanete získávat nové odkazy nebo je ve velkém ztrácet, bude něco špatně a může to ovlivnit pozice.

Podobný pozitivní / negativní efekt lze předpokládat i u interního prolinkování, kdy nárůst interních linků na konkrétní stránku může pozitivně ovlivnit výsledky vyhledávání, a náhlá ztráta zas negativně.

Chcete najít tzv. nízkovsící ovoce i na Vašem webu? Test metody Keywod golden ratio aneb Umístění v TOP10 na Google do 39,5 hodiny.

Google však upozorňuje i na nepřirozeně rychlé získávání zpětných odkazů, které jsou u nás typicky známé přes balíčky „1 000 odkazů za 1 000 Kč“ a další nesmyslné částky ze spamových stránek a nekvalitních webů. „Rapid, spontaneous growth is highly likely to invite additional scrutiny from webspam filters, however, appears more than fine when it comes from genuine editorial exposure or „going viral“ without use of intentionally manipulative practices.“

Autor textu: Collabim & Tomáš Zahálka (SEO konzultant)

Které vyhledávače tento faktor ovlivňuje?

: Google
Pozitivně
: Seznam
Pozitivně

Míra závažnosti: Nízká
Typ SEO:
Off-page (linkbuildeři)

Příklady z praxe

Přidat příklad z praxe

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit