S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Seznam upravuje využití frázové shody při zobrazování inzerce

Pokud inzerujete na Seznamu, zbystřete. Od 1. října Seznam nasazuje updatované nastavení tzv. frázové shody. Co to znamená? Frázová shoda je jedna z možností nalezení shody vyhledávaného klíčového slova a slova, na které inzerujeme. Doposud byl inzerát zobrazen pouze v případě, že se vyhledávaná klíčová slova shodovala zčásti nebo zcela se slovy, která inzerát spouští…. Detail článku »

Google updatoval svůj vyhledávací algoritmus

Google několikrát do roka aktualizuje své vyhledávací algoritmy, aby svým uživatelům dodával relevantnější výsledky. Několik z těchto updatů bývá většího rozsahu, tzv. core updates. Dle vyjádření Googlu na Twitteru byl core update vypuštěn v těchto dnech.   Velká pozornost je věnována tzv. snippetům, neboli rozšířeným výsledkům vyhledávání, které zobrazují další informace, s jejichž pomocí se… Detail článku »

Více než 53 % návštěvnosti webových stránek je organická

Pode nejnovější studie od renomované agentury Bright Edge je organická návštěvnost (tedy neplacená návštěvnost pocházející z vyhledávačů) zodpovědná v průměru za 53 % provozu webových stránek. Výsledky se liší podle oboru, ale pohybují se od 41 % u maloobchodu po 64 % u B2B sektoru.     Pokud se podíváme na celkovou návštěvnost z vyhledávačů… Detail článku »

Rozpoznávání obrazu dostává další impuls díky síti Pinterest

A jde o pořádné slovo do pranice… Sociální síť Pinterest zaměřující se na vyjádření uživatelů pomocí obrázků oznámila upgrade své funkce Lens pro rozpoznávání obrazu. Síť Pinterest bude nyní více propojovat hledané výrazy (nebo spíš obrázky) na komerční nabídky, tzv. produktové piny. Podle svých vyjádření zatím mají v databázi 2,5 mld. objektů z oblasti módy a… Detail článku »

Atribut nofollow dostal od Google dva nové parťáky

Google nedávno zveřejnil plánované úpravy v používání atributu nofollow uvedením dvou nových atributů pro rozpoznávání obsahu na scénu – rel=“sponsored“ a rel=“ugc“. Po oznámení téhle pecky se i v českých SEO končinách vzedmula vlna diskusí, co budou chystané změny znamenat (například Pavel Ungr nebo Filip Podstavec). Shrňme si význam jednotlivých atributů: rel=“nofollow“: doposud se používal k… Detail článku »

Staré Google Search Consoli nadobro odzvonilo

Už je to tak… Google po dvou letech testování definitivně ukončí současný běh staré a nové verze Google Search Console. Můžeme se bavit o tom, které z funkcí staré console měly být přeneseny a nebyly, ale to je tak vše, co s tím lze dělat.   Google Search Console bylo a stále je vděčné téma… Detail článku »

Rozšířená analýza zpětných odkazů od Majesticu

To, že není odkaz jako odkaz, ví v Majesticu také, a proto se rozhodli, podívat se zpětným odkazům na zoubek. Pokud se více zabýváte budováním zpětných odkazů, možná také víte, že kvalita odkazu záleží mimo jiné na jeho umístění na stránce a na celkovém množství odkazů vedoucích z dané stránky. A přesně tohle nové vylepšení Majestic… Detail článku »

Verifikace stránek přes Google Search Console nově v Bingu

Druhý největší vyhledávač na světe přistoupil k tomu, že správcům webových stránek umožní ověření přístupových práv k webovým stránkám importem nastavení z Google Search Console. To může být téma u značek, které komunikují především s americkými klienty, kde má Bing lepší postavení. Možnost  importovat Vaše stránky z Google Search Console zkracuje setrvačnost spojenou s monitorováním…. Detail článku »

Rychlost načítání stránek z pohledu uživatele je vše

O rychlosti načítání stránek jsme již psali několikrát. Třeba o novém nástroji Google search Console k měření rychlosti stránek nebo v souvislosti s „Mobile First“ přístupem, který Google preferuje. Často se hovoří o rychlosti načítání stránek ve spojitosti s rankováním stránek. Ale podle studie webu Portent je ten, kdo „trestá“ stránky, přímo uživatel, a to… Detail článku »

Google ads od října zruší urychlené zobrazování reklam

Používáte-li reklamní systém Google Ads, tak zbystřete. Od 1. října nebude v kampaních ve vyhledávací síti, v kampaních v nákupech Google a ve sdílených rozpočtech k dispozici urychlené zobrazování reklam. Od způsobu zobrazování reklam je odvozeno, jak dlouho Váš denní rozpočet vydrží během jednoho dne. Urychlené zobrazování se totiž primárně snaží utratit Váš rozpočet rychleji než standardní zobrazování. Tato metoda proto může… Detail článku »

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit