S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Hreflang není hodnotící signál, ale…

Garry Illyes z Google potvrdil, že hreflang není hodnotícím faktorem ve smyslu algoritmu Google, který hodnotí, na které pozici vaše daná stránka bude.

Nicméně jeho použití může googlu napovědět, že existuje jiná stránka v jazyce, který odpovídá lépe vašemu cílovém uživateli.

V tom případě může Google výsledky vyhledávání zaměnit vaši stránku, která má sice vyšší hodnocení, za jinou ve správném jazyce pro daného uživatele.

A tím vlastně způsobí, že výsledek v tom daném jazyce bude více lákat návštěvníka ke kliknutí a tedy vám může přivést mnohem více návštěv než původní stránka, která měla lepší interní hodnocení v rámci Google. Bude mít tedy vyšší míru prokliku, nebo-li CTR.

Příklad:

– uživatel vyhledává výraz „webdesign“

– Google se podívá do své databáze a vybere vaši stránku A (tam a pro tento výraz nejsilnější hodnotící signál), která je připravena pro Česko

– uživatel však vyhledává z Anglie, Google se tedy podívat zdali vaše stránka a obsahuje hreflang A

– a ta ho obsahuje a ukazuje na anglickou verzi této stránky B

– Google tedy ve výsledcích vyhledávání zobrazí stránku B

Zdroj: https://www.searchenginejournal.com/google-hreflang-not-a-ranking-signal-but-will-drive-targeted-traffic/292643/

 

Další články

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit