Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Anchor Text

Anchor text je viditelný a klikatelný text v odkazu, který je obvykle odlišen podtržením, nebo jinou barvou vůči ostatnímu textu.

Příklad anchor textu: SEO konzultant

<a href=”https://tomaszahalka.cz/”>SEO konzultant</a>

Tedy v tomto případě je anchor text spojení “SEO konzultant”, přes který se prokliknete na jinou stránku / web.

Je pro vás SEO zatím velká neznámá a chcete se dozvědět, co to obnáší? Vydali jsme knihu, která obsahuje všechny základní informace a postupy, které pro SEO budete potřebovat. V knize najdete vysvětlení základních SEO pojmů, metody pro optimalizaci nebo třeba i to, jak SEO vyhodnocovat. Chci knihu Základy SEO: Jasně a stručně >>

Mezi nejrozšířenější SEO doporučení patří vložit do anchor textu klíčové slovo, které je relevantní s cílovou stránkou v odkazu a vyhnout se odkazování typu “více zde” nebo “klikněte sem”.

Anchor texty – Google Search Console

Externí anchor texty (z linkbuildingu) najdete v Google Search Consoly, záložka Odkazy => Nejčastěji odkazující text

Anchor texty jsou velmi dobrým pomocníkem při interním prolinkování, kdy můžete z obsahu článků odkazovat na kategorie, z textu u kategorií na parametry atd. Podobně se využívá anchor text i u linkbuildingu, kde použití relevantní fráze z analýzy klíčových slov může pomoci odkazované stránce s vylepšením pozice v neplacených výsledcích vyhledávání.

Autor textu: David Haták (Collabim) & Tomáš Zahálka (SEO konzultant)

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Které vyhledávače tento faktor ovlivňuje?

: Google
Pozitivně
: Seznam
Pozitivně

Míra závažnosti: Vysoká
Typ SEO:
Obsahové (copywriteři)
Off-page (linkbuildeři)

Příklady z praxe

Klient neměl kvalitně zpracované popisky kategorii. Kromě formátování a rozšíření textu jsme se zaměřili také na anchor texty v rámci interního prolinkování. Vyhledávač díky tomu lépe rozumí struktuře webu a dané URL přenáší SEO hodnotu na filtrované stránky. Na obrázku vidíme část popisku – doplnili jsme hledané klíčové slovo související s průměrem kola. Také jsme změnili nic neříkající anchor text “trekovým” na relevantnější “kolům trekovým”.

Přidat příklad z praxe

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit