Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

SEO faktory

  • Typ SEO:

  • Míra vlivu pro Google:

  • Míra vlivu pro Seznam:

JavaScript

: Vliv faktoru pro Google
Negativní
: Vliv faktoru pro Seznam
Negativní

Již nějakou dobu Google tvrdí, že velké a autoritativní weby se použití JS (JavaScript) bát nemusejí — bude je umět procházet a informace z nich správně zpracovávat. Seznam zatím nic takového nepotvrdil. V čem je tedy vlastně problém? Rozdíl je při tzv. renderování stránek, nebo-li kde vlastně HTML kód zobrazovaný uživateli/robotovi vzniká. Historicky se používal

Míra závažnosti
Vysoká
Typ SEO:
Technické (vývojáři)

více o JavaScript »
Zdroje, návody, vyjádření konzultanta

Bannery, fotky, obrázky a videa

: Vliv faktoru pro Google
Pozitivní
: Vliv faktoru pro Seznam
Pozitivní

Obrázky (bannery, fotky, infografika) a videa patří mezi důležité faktory stránky, které mohou pozitivně ovlivnit výsledky vyhledávání a dwell time. Mezi nejdůležitější vlastnosti obrázků patří ALT text, unikátní URL, velikost (rozlišení a komprimace souboru) a název souboru (pouzit-klicova-slova-pro-nazev-obrazku.jpg je vždy lepší, než DS65428774.jpg). Pozor ale na velikost nahrávaných souborů, protože může snížit rychlost vašeho webu. Správnou optimalizací

Kvalita obsahu

: Vliv faktoru pro Google
Pozitivní
: Vliv faktoru pro Seznam
Pozitivní

Obsah je král! Věta, kterou pravděpodobně uslyšíte na každé přednášce o SEO a copywritingu. Čím kvalitnější a bohatší bude váš obsah, tím více čtenářů, konverzí, fanoušků, pozitivních názorů a zmínek budete mít. Jednou z možných cest, jak vytvořit zajímavý obsah je vypracovaná analýza klíčových slov od SEO konzultanta, který identifikuje nejen klíčová slova pro vstupní

Míra závažnosti
Vysoká
Typ SEO:
Obsahové (copywriteři)

více o Kvalita obsahu »
Zdroje, návody, vyjádření konzultanta

Klíčové slovo v obsahu

: Vliv faktoru pro Google
Pozitivní
: Vliv faktoru pro Seznam
Pozitivní

Klíčová slova (keywords, KW) jsou fráze, které zapisují uživatelé do Googlu, Seznamu, Bingu a dalších vyhledávačů. Aby se webová stránka zobrazila ve výsledcích vyhledávání, měla by obsahovat relevantní klíčová slova, která si dokáží vyhledávače spárovat s dotazem. Mezi nejčastější místa kam se umísťuje obsah s klíčovým slovem patří titulek stránky, nadpisy, popisek stránky (kategorie, produktu, text

Nadpisy h1, h2,…

: Vliv faktoru pro Google
Pozitivní
: Vliv faktoru pro Seznam
Pozitivní

Nadpisy webu slouží podobně jako v jakémkoliv dokumentu k lepšímu pochopení tématu, jenž je následován textem nebo výpisem produktů. Obsah tagu <h1> zapsaný ve formátu <h1>Obsah nadpisu</h1> má o něco větší váhu, než jeho následující podnadpisy <h2>, <h3>,…<h6>, jejichž váha má sestupnou tendenci. V rámci zachování best practices je doporučováno nadpisy nepřeskakovat a pokud je

NoIndex

: Vliv faktoru pro Google
Negativní
: Vliv faktoru pro Seznam
Negativní

Noindex je jeden z parametrů tzv. meta příkazů (nebo-li meta tagů), který robotům vyhledávačů (indexerovi) doporučuje, že nemá stránku zařadit do indexu. To znamená, že pokud na to bude vyhledávač brát ohled, tak stránka nebude zařazena do výsledků vyhledávání. Tento parametr je vhodný pro úpravu indexace na jednotlivých stránkách (stránkování, řazení), zatímco pro usměrnění crawlera na

Míra závažnosti
Vysoká
Typ SEO:
Technické (vývojáři)

více o NoIndex »
Zdroje, návody, vyjádření konzultanta

Meta Description

: Vliv faktoru pro Google
Pozitivní
: Vliv faktoru pro Seznam
Pozitivní

Meta description je část výsledku vyhledávání, který stručně shrnuje obsah stránky. Vyhledávače zobrazují meta description ve výsledcích vyhledávání pod titulkem a URL stránky a mohou použít buď vámi speciálně napsaný s ohledem na CTR a odlišení se vůči konkurenci, nebo si mohou vytvořit vlastní z libovolného textu na webu, který najdou. Jejich úkolem je poskytnout uživateli informaci, jak obsah stránky souvisí s jeho

Informační architektura webu

: Vliv faktoru pro Google
Pozitivní
: Vliv faktoru pro Seznam
Pozitivní

Informační architektura (IA) je strom odkazů na vašem webu a slouží k snadné navigaci uživatele po vašich stránkách. Správná informační architektura webu je důležitá nejen pro snadnou orientaci uživatele po webu, ale také pro roboty vyhledávačů, kteří musejí být schopni strukturou projít, dohledat stránky, přečíst jejich obsah a zařadit do indexu. Hlavní menu (které představuje základ

Titulek (title)

: Vliv faktoru pro Google
Pozitivní
: Vliv faktoru pro Seznam
Pozitivní

Titulek neboli Title <title>text</title> je text, který se zobrazuje v neplacených výsledcích vyhledávání nad meta description, URL a slouží jako jeden z velmi důležitých identifikátorů, který pomáhá vyhledávačům pochopit obsah stránky a spárovat jej se správným dotazem od uživatelů. Každá stránka, kterou chcete aby vyhledávače zařadili do SERPu, by měla mít unikátní titulek obsahující relevantní klíčové slovo, ale

Míra závažnosti
Vysoká
Typ SEO:
Obsahové (copywriteři)

více o Titulek (title) »
Zdroje, návody, vyjádření konzultanta

Stáří domény

: Vliv faktoru pro Google
Pozitivní
: Vliv faktoru pro Seznam
Neutrální

Stáří domény je jedním z řady menších hodnotících faktorů, říká Matt Cutts. Částečně jde říci, že starší domény jsou lepší, protože jsou důvěryhodnější a obvykle mají na internetu už za sebou digitální stopu (vybudované zpětné odkazy, obsah na webu apod.). Stejně tak lze však říct, že starší (odkoupené) domény, které mají za sebou špatnou historii

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit