Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Z praxe: Jak nám za poslední tři měsíce pomohlo obrázkové SEO?

Poslední tři měsíce jsme se na e-shopu Bezvapotisk.cz zaměřili na optimalizaci obrázků, tedy na obrázkové SEO. Vzhledem k tomu, že všechny trička mají několik barevných variant a každé je originální, bylo potřeba vytvořit pro všechny varianty specifický popisek.

Základem obrázkového SEA je “alt text” obrázku, tedy popis, díky kterému vyhledávací roboti dokáží pochopit, co je na obrázku za předmět. Následně ho mohou zařadit do vyhledávání a nabídnou relevantní odpověď pro uživatele na daný vyhledávaný dotaz.

Je pro vás SEO zatím velká neznámá a chcete se dozvědět, co to obnáší? Vydali jsme knihu, která obsahuje všechny základní informace a postupy, které pro SEO budete potřebovat. V knize najdete vysvětlení základních SEO pojmů, metody pro optimalizaci nebo třeba i to, jak SEO vyhodnocovat. Chci knihu Základy SEO: Jasně a stručně >>

Správně sepsaný alt text vám může pomoci v organickém vyhledávání, navýšení pozic v obrázkovém vyhledávání a samozřejmě i k navýšení tržeb na vašem e-shopu. K následnému vyhodnocování budete potřebovat Google Search Console a Google Analytics.

Jak začít s optimalizací?

Nejprve jsme si prošli přes Collabim vyhledávací dotazy uživatelů na Googlu a Seznamu. Následně je porovnali s produkty, které Bezvapotisk nabízí a začali upravovat.

Pro příklad můžeme uvést tričko s názvem “Big Boss”.

Tričko má několik barevných variant a je tedy ideální vytvořit pro každou variantu vlastní alt text. Po nahrání produktu na e-shop byl alt text vyplněn pouze u černé a bílé varianty. Text byl pouze “panske cerne”. Určitě souhlasíte, že takto toho vyhledávací roboti moc nepochopili. Vzali jsme tedy každé tričko a upravili název následovně: “Pánské černé tričko Big Boss”, “Pánské zelené tričko Big Boss”, atd…

Jak je známo u Googlu, nikdy nemáte zaručeno, za jak dlouho robot objeví úpravu a zařadí ji do vyhledávání. V tomto případě trvala změna cca 14 dní. V půlce května byl produkt upraven a na konci měsíce stoupl o několik pozic nahoru.

Tyto úpravy jsou aktuálně provedeny na cca 200 produktech. A již nyní můžeme vidět změny. Níže vidíte několik slov, které mají zlepšení pozic. U některých jsme zároveň upravili titulek a tak můžeme sledovat zlepšení i v SERPu.

Pro celkový přehled využijeme Google Search Console, kde si můžeme porovnat data za poslední 3 měsíce a předchozí 3 měsíce. Na grafu vidíme, že přes obrázkové vyhledávání stoupl počet prokliků i zobrazení. Zároveň se i mírně zlepšila průměrná pozice všech obrázků.

Dále se můžeme podívat na rozdíly v jednotlivých slovech, které uživatelé vyhledávají

Na závěr se podíváme ještě přes Google Analytics na organické vyhledávání, jeho nárůst a hlavně tržby. Samozřejmě se o nárůst nepostaralo pouze vyhledávání obrázků, ale celkově probíhající úpravy z hlediska SEO. Do kterých ovšem obrázkové SEO také patří.

V úpravách stále pokračujeme a o výsledky se s vámi rádi podělíme v dalším článku.

S optimalizací obrázků souvisí i zpětné vyhledávání obrázků. O tom jak na Vyhledávání podle obrázku nebo fotky se dočtete v článku.

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Další články

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit