Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Efektivnost marketingových kanálů v GDS 3/4: Popis přehledu

Google Data Studio přehled/report pro vás připravili
Digitální architekti
Analytické a strategické studio Digitální architekti se zaměřuje na implementaci a správu webové a digitální analytiky prostřednictvím Google Marketing Platform, Microsoft PowerBI a dalších nástrojů.
Svým klientům přináší zvýšení efektivnosti vynaložených prostředků do marketingu a jeho smysluplný strategický rozvoj založený na datech. Dejte vašemu marketingu smysl a podložte ho daty díky marketingové strategii založené na STDC rámci.

Přehled má sloužit k rychlému náhledu na vaše marketingové kanály, můžete ho otevřít kdykoliv ideálně třeba každý den ráno a vidět vývoj vašich online aktivit. Přehled obsahuje informace o třech marketingových kanálech a konverzním poměru webu pro Cíl 1.

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Záhlaví

Obsahuje název dashboardu a především filtr časového rozsahu dat, které v reportu uvidíte.

Kdykoliv si v reportu nebudete vědět rady klikněte na otazník, který vás nasměruje na příslušnou část tohoto blogu.

 

Koláčový graf a konverzní poměr

Smysl: Ukázat rozložení návštěvnosti a konverzí poměr veškeré návštěvnosti pro Cíl 1.

Tuto část přehledu naleznete v jeho prostředku. Ukazuje koláčový graf rozdělený dle Výchozího seskupení kanálů v Google Analytics. To vychází z nastavení vašeho Google Analytics účtu. Pokud používáte výchozí nastavení, které vzniklo při vytváření účtu, a hojně používáte označení okazů pomocí UTM parametrů, může se vám stát, že množství zdrojů návštěvnosti budete mít v kategorii (Other), což není ideální situace a doporučujeme ji řešit s Digitálními architekty.

Klíčovou metrikou zde zobrazenou je Konverzní poměr Cíle 1 z Google Analytics. Je to tedy cíl, který má v Google Analytics přiřazen ID 1, většinou ten první vytvořený a my ho doporučujeme používat pro ten opravdu hlavní cíl webu. Pokud zde vidíte nulu, ale víte, že váš web dosahauje daleko většího konverzního poměru pravděpodobně využíváte cíl s jiným ID. Případně, což se stává dost často nemáte cíl nastaven vůbec. I v takovém případě se obraťte na Digitální architekty, který s nastavením vašich Google Analytics pomohou.

 

Co mi přináší optimalizace pro vyhledávače?

Smysl: Ukázat dopady organické návštěvnosti pro konverze na vašem webu. Zároveň ukázat vývoj organické návštěvnosti jako takové, která může reflektovat vaše SEO úsilí.

Tuto část přehledu tvoří následující metriky:

  • graf – vývoj organické návštěvnosti v Google analytics
  • Konverzní poměr (Cíl 1) – konverzní poměr z organické návštěvnosti pro nastavený Cíl 1
  • Konverze – počet konverzí pro Cíl 1 z organické návštěvnosti
  • Počet návštěv webu z organic – počet organických návštěv

Omezení:

  • logicky pokud nemáte nastaven Cíl 1 vůbec či ho nemáte nastaven na jiný než hlavní cíl webu uvidíte zkreslené údaje a report si musíte upravit

 

Co mi přináší optimalizace pro vyhledávače v Collabimu?

Smysl: Ukázat výsledky vašeho SEO úsilí na základě vývoje průměrných pozic, které si měříte v Collabimu.

Tuto část přehledu tvoří následující metriky:

  • Graf – Průměrný vývoj pozic ve vyhledávači vytažený z Collabim

Omezení:

  • pro správnou funkci grafu je nutné mít alespoň několik slov v denním měření, jinak uvidíte nesouvislý graf s body dle 14denních měření
  • na úrovni konektoru můžete filtrovat pouze slova z určitých štítků, zobrazení všech slov může ukazovat zkreslené údaje především pokud najednou přidáte

 

Kolik mě stojí a co mi přináší reklamní síť Google Ads?

Smysl: Ukázat hlavní metriky z reklamní sítě Google Ads a především srovnat konverzní poměr vůči konverzím z organického vyhledávání.

Tuto část přehledu tvoří následující metriky:

  • Náklady – celkový součet útrat za vybrané období (costs)
  • Konverzní poměr – konverzní poměr na stránce měřený facebook pixelem – nutné nastavit viz. dále (conversion rate)
  • náklady/konverze – v angličtině též CPA (cost per acquisition) – kolik mě stojí jedna konverze – (cost/conversion)
  • Konverze – počet uskutečněných konverzí (conversions)
  • Cena za proklik – kolik mě stál jeden proklik z facebook reklamní kampaně (average CPC)
  • Kliknutí – kolikrát bylo na reklamu kliknuto (clicks)

Omezení:

  • Pokud vidíte v konverze nula, ale i tak víte, že lidi z Google Ads kampaní u vás nakupují pravděpodobně nemáte správně nastavené sledování konverzí
  • Pokud nevyužíváte Google Ads jako výkonností marketingový kanál může být reportování konverzí na webu zkreslující, vždy zvažujte vaši konkrétní situaci

 

Kolik mě stojí a co mi přináší reklamní síť Sklik?

Smysl: Ukázat hlavní metriky z reklamní sítě Sklik a především srovnat konverzní poměr vůči konverzím z organického vyhledávání.

Tuto část přehledu tvoří následující metriky:

  • Náklady – celkový součet útrat za vybrané období (Kampaň: Celkem utracené peníze)
  • Konverzní poměr – konverzní poměr kampaní hodnocený reklamní sítí Sklik – nutné nastavit viz. dále (conversion rate) – vypočtené pole viz připojení konektoru Sklik
  • Náklady/konverze – v angličtině též CPA (cost per acquisition) – kolik mě stojí jedna konverze – (cost/conversion) – vypočtené pole viz připojení konektoru Sklik
  • Konverze – počet uskutečněných konverzí (conversions)
  • Cena za proklik – kolik mě stál jeden proklik z facebook reklamní kampaně (Kampaň Kč: Průměrná cena za klik) – vypočtené pole viz připojení konektoru Sklik
  • Kliknutí – kolikrát bylo na reklamu kliknuto (Kampaň: počet kliknutí)

Omezení:

  • Zde je nutné si k některým metrikám pomoci pomocí tzv Calculated Fileds – Vypočtených polí, neboť Seznam zatím tyto především agregované metriky ve svém konektoru nezařadit, jejich nastavení je uvedeno v části připojení Sklik kontektoru
  • Pokud vidíte v konverze nula, ale i tak víte, že lidi z Sklik kampaní u vás nakupují pravděpodobně nemáte správně nastavené sledování konverzí
  • Pokud nevyužíváte Sklik jako výkonností marketingový kanál může být reportování konverzí na webu zkreslující, vždy zvažujte vaši konkrétní situaci

 

Závěr

Šablona reportu, kterou jsme zde představili a dali k dispozici zdarma je pouze ukázkou toho, co lze v Google Data Studiu dělat. Vám by měla pomoci velmi rychle hodnotit vývoj placeného a organického vyhledávání a dopad na váš web a potažmo byznys.

Pokud při kopírování reportu narazíte na problém, v reportu u konverzních poměrů vidíte nuly, či v koláčovém grafu velké množství návštěv ze zdroje (Other), obraťte se na Digitální architekty na marketing@digitalniarchitekti.cz , kteří vám rádi pomohou tento problém vyřešit.

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Další články

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit