Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Pochopení uživatelské zkušenosti neboli page experience ve výsledcích vyhledávání Google

Základní systémy hodnocení společnosti Google se snaží ocenit obsah, který poskytuje dobrý uživatelský zážitek. Majitelé stránek, kteří chtějí být v systémech Google úspěšní, by se neměli zaměřovat pouze na jeden nebo dva aspekty uživatelského zážitku. Místo toho zkontrolujte, zda poskytujete celkově skvělý zážitek ze stránky.

Sami zhodnoťte dojem ze stránky s vaším obsahem

Pokud na níže uvedené otázky odpovíte kladně, znamená to, že jste pravděpodobně na dobré cestě k zajištění dobrého zážitku ze stránky:

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>
  • Mají stránky dobrou kvalitu Core Web Vitals?
  • Jsou stránky poskytovány bezpečným způsobem?
  • Zobrazuje se obsah dobře pro mobilní zařízení, když se na nich prohlíží?
  • Postrádá obsah nadměrné množství reklam, které odvádějí pozornost od hlavního obsahu nebo do něj zasahují?
  • Postrádají stránky rušivé vsunuté reklamy?
  • Mohou návštěvníci snadno přejít k hlavnímu obsahu stránek nebo jej najít?
  • Jsou stránky navrženy tak, aby návštěvníci mohli snadno odlišit hlavní obsah od ostatního obsahu na vašich stránkách?

Vezměte prosím na vědomí, že tyto otázky nezahrnují všechny aspekty uživatelského zážitku, které je třeba zvážit. Otázky, jako jsou tyto, a využití níže uvedených možností vám však mohou pomoci sladit poskytování celkového dobrého zážitku ze stránky.

Možnosti sledování uživatelské zkušenosti

Zde je několik prostředků, které vám pomohou měřit, sledovat a optimalizovat prostředí stránky:

  • Pochopení základních webových ukazatelů a výsledků vyhledávání Google: Zjistěte více o Core Web Vitals, včetně toho, jak jsou vykazovány v Google Search Console, a tipů, jak je zlepšit.
  • Report HTTPS v Google Search Console: Jaké jsou výsledky HTTPS ve službě Search Console? Zjistěte více o sestavě, která vám pomůže zjistit, zda zobrazujete zabezpečené stránky HTTPS, a co napravit, pokud tomu tak není. Tento report je v současné době ve fázi testování a v budoucnu bude rozšířen na všechny weby.
  • Zkontrolujte, zda je připojení webu zabezpečené: Zjistěte, jak zkontrolovat, zda je připojení vašeho webu zabezpečené, jak hlásí prohlížeč Chrome. Pokud se stránka nezobrazuje přes protokol HTTPS, zjistěte, jak web zabezpečit pomocí protokolu HTTPS.
  • Vyhněte se rušivým intersticiálním reklamám a dialogovým oknům: Naučte se, jak se vyhnout intersticiálním reklamám, které mohou zhoršit přístupnost obsahu.
  • Maják pro Chrome: Jak se dostat k reklamám, které se objevují v prohlížeči Chrome? Tato sada nástrojů z prohlížeče Chrome vám pomůže identifikovat řadu vylepšení, která je třeba provést v souvislosti se stránkami, včetně použitelnosti pro mobilní zařízení.

Často kladené dotazy

Existuje jediný „signál zkušenosti se stránkou“, který vyhledávač Google používá pro hodnocení?

Neexistuje žádný jednotný signál. Hlavní systémy hodnocení Google se zaměřují na různé signály, které jsou v souladu s celkovým uživatelským zážitkem.

Jaké aspekty zážitku ze stránky se používají při hodnocení?

Existuje mnoho aspektů uživatelského zážitku včetně některých uvedených na této stránce. Ačkoli ne všechny aspekty mohou být přímo použity pro hodnocení, obecně vedou k dobrému rankingu, a proto stojí za pozornost.

Jsou Core Web Vitals důležité?

Google důrazně doporučuje, aby majitelé webů dosáhli dobrých Core Web Vitals. Tak uspějí ve vyhledávání a zajistí skvělou uživatelskou zkušenost obecně. Skvělá zkušenost se stránkami však zahrnuje více než jen Core Web Vitals. Dobré statistiky v rámci sestavy Core Web Vitals v nástroji Search Console nebo sestavy Core Web Vitals třetích stran nezaručují dobré umístění ve výsledcích vyhledávání.

Hodnotí se zkušenost se stránkou na základě celého webu nebo na základě konkrétní stránky?

Základní systémy hodnocení Google obecně hodnotí obsah na základě konkrétní stránky, včetně pochopení aspektů souvisejících s prožitkem ze stránky. Existují však i některá hodnocení pro celou stránku.

Jak důležitá je zkušenost se stránkou pro úspěšné hodnocení?

Vyhledávač Google se vždy snaží zobrazit co nejrelevantnější obsah, i když stránka poskytuje pouze podprůměrný uživatelský zážitek. Pro mnoho dotazů je však k dispozici spousta užitečného obsahu. Skvělé prostředí stránky může v takových případech přispět k lepšímu rankingu.


Zjistěte, jak snížit Cumulative Layout Shift vašeho webu. Toto video popisuje kumulativní rozložení…


Largest Contentful Paint (největší vykreslení obsahu) je metrika, která měří, jak rychle se hlavní obsah stránky načítá a vykresluje…


First Input Delay je rozhraní API, které měří, jak dlouho trvá, než váš web zareaguje poté, co s ní uživatel interaguje…


Zjistěte více o použitelnosti pro mobily, používání HTTPS, bezpečném prohlížení a rušivých vsunutých reklamách…


Aby čtenáři zpráv měli co nejlepší zkušenost, karusel hlavních událostí dříve obsahoval pouze stránky AMP…


Page Experience je nový hodnotící faktor ve vyhledávání Google, který stanoví jasná pravidla pro hodnocení vašich stránek…


Pokud vás zajímá Google vyhledávání přečtěte si také článek Podrobný průvodce fungováním vyhledávání Google, kde se dozvíte podrobnosti o procházení, indexování i výsledcích vyhledávání.

Překlad, odborná a obsahová korektura: SEOPRAKTICKY.CZ

Použité zdroje

  1. Understanding Google Page Experience | Google Search Central | Documentation | Google for Developers. (n.d.). Google for Developers. [online]. Dostupné z:  https://developers.google.com/search/docs/appearance/page-experience
Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Další články

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit