Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Zkracovače URL: tipy na nejlepší zkracovače odkazů

URL je zkrácená forma pro Uniform Resource Locator, URL webu je umístění konkrétního webu, stránky nebo souboru na internetu. Každá adresa URL se skládá z několika částí a způsob, jakým je vytvořena ta vaše, bude mít různé dopady na zabezpečení vašeho webu a optimalizaci pro vyhledávače (SEO). Při tvorbě obsahu jste se už jistě setkali… Detail článku »

WHOIS: Jak najdu vlastníka domény, nejlepší nástroje

WHOIS neboli Who is je databáze, kde naleznete seznam všech registrovaných domén. Když chcete získat konkrétní informace pro doménu nebo IP adresu, ale WHOIS je možné používat i jako kontrolní nástroj pro cizí domény, ale i pro tu vaši. Informace z WHOIS mohou být použita na různá účely. Správci sítě používají vyhledávaní WHOIS i k identifikaci a… Detail článku »

ChatGPT-3.5 vs ChatGPT-4: Jaké jsou hlavní rozdíly?

Ani ne pět měsíců po uvedení ChatGPT-3.5 přišli vývojáři s novou verzí, ChatGPT-4. Asi tušíte, že základní rozdíl spočívá v tom, že nová verze je zkrátka lepší. V čem konkrétně ale vyniká, v čem naopak až tolik ne a kde a jak ji můžete začít využívat? ChatGPT-3.5 vs 4 Pojďme si nejprve v rychlosti tyto… Detail článku »

Co je ChatGPT a jak ho použít?

20. listopad 2022 si možná budeme pamatovat napořád. V ten den totiž do hry vstoupil ChatGPT, novinka, která rozvířila vody nejen v oblasti technologií, ale vzbudila zájem celé veřejnosti. Proč je přelomová, jak ChatGPT pracuje a na jaké limity (zatím) naráží? Co je ChatGPT? Na začátek malý experiment. Pro odpověď na otázku, co to ChatGPT… Detail článku »

Robots.txt: Kompletní průvodce, návod, tipy a rady

Seznámení s robots.txt Soubor robots.txt určuje vyhledávačům, na které adresy URL na vašem webu mohou přistupovat. Používá se hlavně k tomu, aby se zabránilo přetížení webu požadavky; není to mechanismus, který by zabránil tomu, aby se webová stránka dostala do Googlu. Chcete-li webovou stránku udržet mimo Google, zablokujte indexování pomocí noindex nebo stránku zaheslujte. ★… Detail článku »

Google Moje firma: návod, rady, tipy, přihlášení a registrace

Co je Google Moje firma (Google My Business) Když chcete být lehko dohledatelní svými zákazníky nebo potenciálními zákazníky, je profil Google Moje firma víceméně nutností pro váš byznys. Díky tomu, že jste vidět, vás mohou lidé snadno najít a kontaktovat. Přehledová karta se zobrazí uživatelům pokud hledají vaší firmu nebo dotaz s ní úzce spojený…. Detail článku »

10 tipů na nejlepší ChatGPT pluginy a jak je efektivně využívat

Plugins nebo pluginy jsou moduly, které přidávají funkci do existujícího programu. Nejpoužívanější chatbot ChatGPT můžete vylepšit pluginem podle toho, jaký druh informací hledáte. Tyto pluginy se dají používat od začátku roku 2023 a využívat jich můžete pokud máte předplacenou verzi ChatGPT Plus. Kde najít ChatGPT pluginy Předtím než začnete pluginy v ChatGPT používat, je potřebné nastavit… Detail článku »

Google Search Console: Kompletní návod, triky, postupy pro 2023

Každý provozovatel webových stránek, který stojí o návštěvnost z Googlu, by měl mít Google Search Console. Google Search Console je bezplatný nástroj od společnosti Google, který umožňuje webovým správcům a vlastníkům webových stránek sledovat a řídit, jak se jejich stránky zobrazují ve výsledcích vyhledávání Google. Tento nástroj poskytuje různé funkce a zprávy, které mohou pomoci… Detail článku »

ChatGPT prompty: Jak se správně ptát umělé inteligence neboli ChatGPT

ChatGPT jako fenomén posledních let dnes už ovládl internet. Lidé tuto možnost generování odpovědí využívají dnes na nepřeberné množství dotazů. Z konverzační praxe však víme, že když chceme dostat dobré odpovědi musíme se i dobře ptát. Stejný princip funguje i u umělé inteligence. Mnoho lidí totiž nevyužívá plný potenciál ChatGPT, právě tím, že nepokládají správné nebo… Detail článku »

Microsoft (Bing) Ads: návod, přihlášení, tipy

Přehlížený a podceňovaný, to jsou slova, která Microsoft Advertising (dříve Bing Ads) a jeho pozici na (nejen) českém trhu vystihují snad nejvíce. A není to zasloužené? Vždyť vyhledávač Bing používá jen 3,5 % Čechů, oproti tomu takový Google si dokázal získat více než 80 % z nich. Jenže tato logika tak úplně nefunguje. A když… Detail článku »

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit