Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Google zavedl dynamické titulky v SERPu

Co Google schvátí, to už nenavrátí. Naposledy to odnesly titulky stránek v SERPu. Google vydal nový update, který je neoficiálně označován jako “Google Page Title Update” či “Google Title Tag Update”. 

Máte se začít bát?

Dobrá otázka, ale zatím je krátká doba od této změny, abychom měli dostatek dat k jasné odpovědi a navíc se tato změna netýká veškerých titulků. 

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Sám Google v oficiálním vyjádření uvádí, že se zatím změna může týkat zhruba 20 % titulků. Zbylých 80 % titulků by stále mělo vycházet z elementu Title na Vašich stránkách. Takže to neznamená, že se od teď můžete na vyplňování Title zcela vykašlat a nechat ho plně v režii Google. Navíc se Google algoritmus pro tvorbu Title zatím zaučuje, takže není zaručeno, že vygenerovaný titulek bude tím nejlepším možným. Což ostatně Google ve zmíněném vyjádření sám přiznává. 

Jak snížit pravděpodobnost, že bude Váš titulek přepsán?

  1. Netvořte příliš dlouhé titulky – dodržujte maximální šířku titulku 600 pixelů. Dříve Vám Google takový titulek pouze na konci uřízl a přidal k němu tři tečky. Dnes jej již pravděpodobně přepíše dle svého.  
  2. Vyvarujte se Stuffed titulku. Tedy takovému titulku, který je přeplněný klíčovými slovy s očividným záměrem zlepšit hodnocení Google page ranku
  3. Nepoužívejte stejné nebo žádné titulky. Pokud element Title nemáte vůbec vyplněný, tak jej Google jistě vytvoří za Vás. Pravděpodobně za Vás Google také vytvoří titulek v případě, že je pro všechny Vaše stránky stejný. 

Jak Google titulky generuje

Při generování titulků Google přihlíží k tomu, co člověk na Vaší stránce opravdu uvidí. V drtivé většině tak využije nadpisy H1, H2. Případně další text umístěný v head tags. Dále zohledňuje vizuálně zvýrazněné prvky, které můžete zvýraznit pomocí CSS. Může také využít Váš stávající titulek, ale vybrat z něj jen tu část, kterou nový Google algoritmus považuje za nejlepší. Tato možnost bude pravděpodobně využívána, pokud je Váš titulek příliš dlouhý. 

V krajním případě může dojít k tomu, že si Google vytvoří titulek na základě více zdrojů z Vašich stránek. Může tak dojít k vytvoření matoucího titulku. Na což si ostatně někteří lidé stěžují na oficiálním Google fóru, které bylo k této změně vytvořeno: https://support.google.com/webmasters/thread/122879386/your-feedback-on-titles-shown-in-search-results

Jak zjistit, které titulky Vám Google přepsal?

Podívejte se do Collabimu. Přidali jsme novou funkci  “Snippety z vyhledávání”, která Vám vše odhalí. Naleznete ji ve Vašem projektu v levém menu. Pokud se Vámi vytvořený titulek shoduje s tím, který Google zobrazuje, bude u tohoto titulku v Collabimu zelená fajfka.

Snippety z vyhledávání

Jestliže se titulky liší, bude titulek v Collabimu označen červeným křížkem. Takto snadno si můžete projít všechny Vaše stránky a zjistit, kde Vám Google vygeneroval vlastní titulek.


V případě, že si potřebujete tyto výsledky vyexportovat, stačí nám napsat na
infor@collabim.com. My Vám export připravíme a zašleme.

Pokud Collabim nemáte (nebo nemáte projekt ve sledování), mrkněte na návod Jak snadno zjistit, jaké titulky Google přepsal od Jaroslava Pajskra.


Stejně tato funkce funguje nyní rovnou na detailu klíčového slova.

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Další články

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit