Google aktualizoval nápovědu a nově v ní uvádí, že weby s mixem pozitivních a negativních recenzí bere jako více důvěryhodné.
Konkrétně Google v dokumentaci uvádí, že: “Recenze jsou důležité pro potenciálního zákazníka, pokud jsou upřímné a objektivní. Zákazníci považují mix pozitivních a negativních recenzí za důvěryhodnější. Vždy můžete zákazníkovi na recenzi odpovědět, ukázat tak Váš zájem a případně dodat další informace. Pokud recenze nesplňují naše zásady zveřejňování informací, tak můžete být požádáni o jejich odstranění.”
Pravděpodobně by to nemělo mít dopad na ranking. Nicméně se spekuluje o tom, že u firem s 99% pozitivním hodnocením Google tyto firmy označuje pro přezkoumání recenzí manuálně. A nezapomínejme také na to, že signály z Google My Business jsou jedním z faktorů ovlivňujících lokální SEO.
Závěrem bychom chtěli dodat: Pokud Vaše firma obdržela pár negativních recenzí, není důvod k panice a strachu o špatné jméno. Ba naopak, může Vám to v očích Vašich zákazníků a Googlu pomoci. Samozřejmě všeho s mírou a neměli byste mít drtivou většinu negativních recenzí. 🙂
Pokud Vás zajímají data, jak na negativní recenze nahlížejí Vaši potenciální zákazníci, tak na Search Engine Land najdete výsledky průzkumu právě na toto téma. Hned na prvních řádcích se dočtete, že 88 % dotázaných je ochotno přehlédnout negativní recenzi, pokud vidí, že na ně firma reagovala a problém řešila.