Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Google pod stromeček nadělil několik aktualizací

Konec roku 2022 Google završil několika updaty. Za poslední kvartál došlo ke dvěma aktualizacím systémů pro detekci spamu a k dalšímu updatu systému pro detekci (ne)užitečného obsahu, který Google pravidelně aktualizuje.

Update detekce spamu ve vyhledávání

Google používá různé nástroje, které mají za úkol detekovat a zachytit spam. Jelikož však vznikají stále nové typy spamů, jednou za čas Google aktualizuje mechanismy těchto nástrojů. K aktualizaci detekce spamu ve vyhledávání došlo 19. října 2022. Nástroje Googlu pro detekování spamu ve vyhledávání by měly penalizovat stránky, které porušují zásady Googlu – tyto stránky se mohou hůře umisťovat, případně mohou být z vyhledávání zcela vyřazeny.

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Pokud web provede nápravu, dle Googlu je šance, že se ranking stránek zlepší. Než však Google provedené změny zaznamená, může uplynout i několik měsíců.

Update detekce spamových odkazů

K výše zmíněnému updatu má velice blízko tato aktualizace ze 14. prosince 2022. Podobně jako předchozí update – i tento se týká detekce spamu – avšak konkrétně v rámci odkazů. V případě, že Google detekuje, že došlo k porušení zásad, i v tomto případě může dojít k penalizaci.

Rozdíl je však v tom, že pokud v tomto případě web provede nápravná opatření, nemusí nutně dojít ke zlepšení. Jak je známo, odkazy jsou jedním ze základních SEO faktorů, které mohou mít značný vliv na pozice stránek. Pokud však Google detekuje spamový odkaz, veškerý vliv, který mohl mít na příslušné stránky, je ten tam.

Pokud tedy web svá pochybení napraví, může dojít ke zlepšení rankingu, nicméně výhody získané prostřednictvím (spamových) odkazů jsou nenávratně v Pánu.

Update systému (ne)užitečného obsahu

Aktualizace systému pro detekci užitečného obsahu začíná být téměř pravidelným vylepšením. Tento systém má za cíl upřednostňovat stránky s užitečným, unikátním a kvalitním obsahem, který bude adekvátně odpovídat na to, co návštěvník daných stránek hledá. Zároveň tento systém může stránky s neuspokojivým obsahem upozadit. Podrobněji jsme se na update systému pro (ne)užitečný obsah zaměřili v jednom z našich předchozích článků. Prozatím poslední aktualizace proběhla 5. prosince 2022.

V čem tedy tkví aktualizace tohoto systému? Google pro identifikaci (ne)užitečného obsahu používá určitý klasifikátor, který vyhodnocuje, zda příslušné stránky vyhovují kritériím užitečného obsahu. Tento klasifikátor Google dle svých slov neustále vylepšuje tak, aby (ne)užitečný obsah detekoval přesněji. To znamená, že pokud klasifikátor v předchozím období nevyhodnotil obsah nějaké stránky úplně přesně a tím pádem byla stránka penalizována, po nové aktualizaci (díky níž je klasifikátor opět o něco přesnější) již nemusí mít předchozí penalizace dopad na danou stránku.

Závěr

Google se především ve druhé polovině minulého roku hojně zaměřil na to, aby jeho uživatelé dostávali co nejrelevantnější výsledky. Updaty užitečného obsahu, protispamových nástrojů či užitečných recenzí jsou toho důkazem. Toť shrnutí posledních aktualizací ze závěru roku. Nechme se tedy překvapit, co nám Google přinese v roce 2023.


Zdroj: developers.google.com

https://developers.google.com/search/updates/spam-updates

https://developers.google.com/search/updates/helpful-content-update

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Další články

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit