Google nedávno zveřejnil plánované úpravy v používání atributu nofollow uvedením dvou nových atributů pro rozpoznávání obsahu na scénu – rel=”sponsored” a rel=”ugc”.
Po oznámení téhle pecky se i v českých SEO končinách vzedmula vlna diskusí, co budou chystané změny znamenat (například Pavel Ungr nebo Filip Podstavec).
Je pro vás SEO zatím velká neznámá a chcete se dozvědět, co to obnáší?
Vydali jsme knihu, která obsahuje všechny základní informace a postupy, které pro SEO budete potřebovat. V knize najdete vysvětlení základních SEO pojmů, metody pro optimalizaci nebo třeba i to, jak SEO vyhodnocovat.
Chci knihu Základy SEO: Jasně a stručně >>
Shrňme si význam jednotlivých atributů:
- rel=”nofollow”: doposud se používal k označení sponzorovaného nebo reklamního odkazu, využívá se k zamezení přenosu rankingu prostřednictvím odkazu.
- rel=”sponsored”: označuje placený reklamní nebo sponzorovaný odkaz.
- rel=”ugc”: označení pro tzv. User Generated Content, tedy obsah vytvořený uživateli bez našeho přičinění (například komentáře, posty apod.).
![](https://www.collabim.cz/akademie/wp-content/uploads/2019/09/nofollow.png)
Kolem tématu je ale řada nejasností. Google se například zatím nevyjádřil, jak budou nastavena pravidla pro placené odkazy ze sociálních sítí.
Hlavní zjištění zatím je, že placené odkazy nesmí být zařazeny do skupiny ugc, neboli příspěvky uživatelů ze sociálních sítí. U odkazů již označených jako nofollow nedojde k žádné změně. Použití atributu sponsored je na dobrovolné bázi.
Plánované spuštění nových atributů je 1. březen 2020, do té doby je tedy čas na případné úpravy. Raději si tedy počkáme na další informace. Prozatím si můžete v Collabimu zkotrolovat Vaše odkazové portfolio.
Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká?
Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA.
Chci konzultaci ZDARMA >>
Další články
V nadcházejících týdnech se zřejmě dočkáme nového Core updatu od Googlu. O možné aktualizaci informoval Danny Sullivan z Googlu v jednom z komentářů na...
Detail článku »
Český vyhledávač Seznam v posledních měsících postupně zaváděl úpravy ve vyhledávání a na přelomu června a července změny finálně ohlásil. Aktuálně Seznam informoval celkem...
Detail článku »
Sledujete-li pravidelně naše SEO zpravodajství, jistě vám neunikla zpráva o Google Search API dokumentaci, která se zřejmě nedopatřením dostala na veřejnost. Dokumentaci záhy rozebrali...
Detail článku »
Asi znáte klasické fóry o tom, že na druhou stránku ve vyhledávání se schovávají mrtvoly, protože je tam nikdo nebude hledat. 🙂 V minulosti...
Detail článku »
Po obsáhlém březnovém Core updatu Google ohlásil další aktualizaci. Spam update oznámil 20. června, přičemž zavedení by mělo trvat zhruba týden. V posledních týdnech...
Detail článku »