V americké společnosti Perficient Digital vydali studii rozpoznávání obrazu, která zkoumala přesnost příslušných technologií. Studie zjistila, že Google Vision porazil konkurenty včetně Amazon AWS Rekognition, IBM Watson a Microsoft Azure Computer Vision.
Dva lidé shromáždili a označili 2 000 obrázků ve čtyřech různých kategoriích. Každá kategorie měla přibližně 500 obrázků. Obrázkům bylo následně přiřazováno pět tagů. Následně nechali proběhnout všech 2 000 obrazů skrz každou z výše uvedených aplikací pro analýzu obrázků a porovnali výsledky. Pro každý obrázek z každé aplikace byla vytvořena unikátní sada štítků / značek a každé značce obrázku byla přiřazena hodnota.
Z výsledků porovnání je zřejmé, že člověk ještě dokáže rozlišovat obrázky nejlépe, ale na paty se mu tlačí umělá inteligence od Googlu. Otázkou je, zda algoritmy vyhledávačů Googlu a Bingu (který také dokáže rozpoznávat obrázky) nejsou ještě trochu vyspělejší a nejmodernější než to, co společnosti zveřejňují s API. V každém případě je potřeba brát v úvahu, že vyhledávání pomocí obrázků v budoucnu bude hrát podstatnější roli.