Menu

SEO agentury a SEO specialisté

Pokud jste dospěli k závěru, že na optimalizaci webu sami nestačíte, ale zároveň chcete využít potenciál, který SEO nabízí, pak je tento článek právě pro Vás.

Možná jste už četli různé návody jak na seo, nebo jste narazili na náš článek Co je to SEO, nebo na některé další články (například z naší Akademie) o tom, jak funguje SEO. Takže už možná víte, že vhodnými úpravami obsahu webových stránek (optimalizací) pro internetové vyhledávače, je možné dosáhnout zlepšení pozice vaší webové stránky mezi ostatními výsledky vyhledávání. A tím i zvýšení návštěvnosti. Ale kde začít...

 

Co všechno znamená SEO

Nejde najít univerzální návod na všechny projekty, protože každý je unikátní. Někde je třeba zapracovat více na obsahu, jinde je nutné poladit technické parametry webových stránek. Každý projekt bude mít odlišnou cílovou skupinu a teritorium působnosti, každý obor má svá specifika.

SEO se skládá z mnoha dílčích disciplín. Lze je rozdělit například podle faktorů, které mají vliv na pozici stránky ve výsledcích vyhledávání.

  

 on-page faktory

jsou vše co přímo souvisí s upravovanou stránkou, dají se rozdělit na technické a obsahové

 

off-page faktory

nesouvisí přímo s děním na vaší stránce, ale rovněž mají vliv na její umístění ve výsledcích vyhledávání

SEO specialistu pak budete hledat podle toho, na které faktory se potřebujete zaměřit. Pokud chcete vylepšit obsah stránky, hledejte copywritera. Pokud je třeba poladit architekturu webu, tak si najděte webdesignera. Pokud už máte vyšperkovaný obsah a skvělou architekturu stránek, tak je možná potřeba zaměřit se na off-page faktory. V takovém případě budete potřebovat “linkbuildera”, tedy člověka, který zajišťuje zpětné odkazy vedoucí na váš web. Mimo doménu SEO budete muset sáhnout například po specialistovi na placené reklamy (PPC), nebo na sociální sítě, po grafikovi nebo po e-shopaři.

 

Jak poznat kvalitního SEO specialistu

Optimalizace webových stránek je komplexní záležitost, proto nelze očekávat, že po sepsání jednoho, byť kvalitního článku, se vyšvihnete zázračně vysoko. Někdy však můžete narazit právě na takového "experta", který Vám naslibuje hory, doly. 

SEO konzultant

 

O tom, jak poznat nekvalitní a podloudné SEO specialisty je hezky pojednáno například na blogu shoptetu. Článek Jak poznat SEO, které vám nepomůže je sice trochu starší, ale stále platný. 

K tomu bychom ještě doplnili pár dalších poznávacích znamení kvalitního SEO specialisty:

  • má dostatečné a dohledatelné reference
  • komunikuje s vámi a zajímá se o vaše názory
  • v navrhovaných opatřeních reflektuje vaše cíle
  • používá různé SEO nástroje (základem je Google Search Console a Google Analytics)
  • a to i placené (např. Collabim;), Ahrefs, Majestic, aj.)
  • zajímá se o přístupy do redakčního systému vašeho webu
  • nemá přemrštěné cenové požadavky 

U posledního zmíněného bodu se ještě chvíli zastavíme. Z dlouhodobého pohledu se výdaje vynaložené na optimalizaci obsahu webových stráne skutečně vrátí. Pokud se dělá dobře... Investice do SEO specialisty se Vám musí násobně vrátit, i když to nebude druhý měsíc spolupráce.

 

Jaká je cena SEO specialisty?

Optimalizace webových stránek se může skládat z mnoha dílčích úkonů, proto se i cena odvíjí od rozsahu prací. Ceny se také mohou lišit podle regionu. Jsou různé způsoby, jak ocenit práce na optimalizaci vašich webových stránek. 

  • rámcová smlouva
  • měsíční paušál
  • hodinová sazba
  • podíl z tržeb
  • různé varianty předchozích 

V případě hodinové sazby si dejte pozor na to, aby SEO odborník do výčtu aktivit nezahrnul pro vás zbytečné položky. Nejlepší způsob, jak se vyvarovat nepříjemnému překvapení v podobě přemrštěných cenových nároků SEO specialisty nebo SEO agentury, je předem si domluvit (ideálně smluvně), na čem se bude pracovat, a maximální hodinovou dotaci prací. 

Na trhu se vyskytuje velké množství různých subjektů nabízejících své služby v SEO. Dají se rozdělit do tří skupin:

 

1. SEO specialisté

různorodá skupina, kde se najdou jak šarlatáni, tak kvalitní odborníci. Zpravidla jsou podstatně levnější než zbylé dvě kategorie dodavatelů. Ceny se pohybují v průměru mezi 200 až 1000 Kč za hodinu.

2. SEO agentury

často pro ně pracují SEO specialisté, dokážou pokrýt velké portfolio služeb. Většinou pracují za měsíční paušál nebo na základě rámcové smlouvy. Půměrný měsíční paušál se pohybuje mezi 11 000 až 20 000 Kč.

3. SEO konzultanti

skupina SEO specialistů, kteří již získali určité renomé. Nezřídka v minulosti pracovali pro některou z agentur. Odvádí špičkovou práci, ale také jsou nejdražší. Hodinová sazba může přesáhnout i 2000 Kč.

 

Cenová hladina se bude lišit region od regionu. Podívejte se na přesnější odhady pro Prahu, Brno, Ostravu a Plzeň.  Abyste se nemuseli trápit s výběrem SEO konzultanta nebo agentury, podívejte se nejdříve do našeho oborového SEO katalogu. Uvádíme v něm profesionály, kteří  dlouhodobě používají Collabim, takže jejich práci známe. Proto u nich také nehrozí, že by vám dodali nekvalitní práci. Ušetříte čas a ve výsledku i peníze. A jedna rada na závěr: 

Ujasněte si předem vaše priority a stanovte si rozpočet, který chcete na SEO věnovat.