S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Moz mění algoritmy pro měření Domain Authority, vzniká díky tomu zmatek v SEO odvětví

Tento týden společnost Moz oznámila, že aktualizovala své skóre v oblasti domain authority (DA) a jak jsme očekávali, způsobila zmatení v odvětví SEO. Někteří totiž zaměňují metriku DA s interní metrikou používanou společností Google. Což je ještě podpořeno nabídkami od Linkbuildingových společností, které této změny využívají.

Proč DA není metrika Google? Je to metrický nástroj, který přinesl Moz. Moz nikdy netvrdil, že společnost Google používá DA. Ve skutečnosti Moz zdůrazňoval, že DA není metrika Google a proto se odvíjí od vlastních datových sad a algoritmů.

Moz není jediná firma, která přišla s vlastními interními metrikami, Majestic, Ahrefs a mnoho dalších poskytovatelů nástrojů má také své vlastní.

DA nemá vliv na hodnocení Google? Vzhledem k tomu, že DA není metrika Google, má nulový dopad na to, jak dobře nebo jak špatně jste v Google hodnoceni. Pokud vaše skóre DA stoupne nebo klesne, neměli byste očekávat, že vaše hodnocení Google bude následovat.

Díky této změně hodnocení DA na Moz, vznikl obrovský zmatek ke kterému také přispěli agentury, které se zaměřují na linkbuilding, kdy na toto začali upozorňovat a využívat ke svým nabídkám, které kolikrát nedávali úplně význam.

Závěrem je teda důležité si uvědomit, že tato změna má vliv pouze na to, jakým způsobem měří Moz svoji Domain Authority a že v hodnocení vyhledavačů se tedy nic nemění a není se čeho obávat.

Další články

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit