S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Jak se nemá přistupovat k zákazníkům – aneb Dark Patterns v praxi

Pokud nechcete nedostávat naše newslettery, a neukončit nezasílání našich obchodních sdělení, nezatrhávejte tlačítko. 

Tato věta a jí podobné se naštěstí objevuje v běžném životě internetového uživatele zřídka kdy, ale bohužel stále a pořád na podobné „srandy“ můžete narazit.

Chci slevu 199 Kč   X    Ne díky, radši zaplatím plnou cenu

Dark Patterns, neboli nekalé praktiky těch, kteří přidávají obsah na webové stránky a spravují je. Snaží se přinutit uživatele udělat něco, co sám nechce a především ani neočekává, že se stane.

Na co si dát pozor a čemu se vyvarovat? Kdy zpozornit a radši třikrát přečíst, než odkliknout nevratné.

Automatické přidávání položek do košíku na webové stránce alza.cz, či tlačítko zavřít aplikaci, nezavírá aplikaci. 

Výše zmíněné praktiky jsou krásně roztříděné a podrobněji popsané v článku s pojmenováním: UX sviňárny na webu (neboli dark patterns)

Vytváříte webové stránky?

Buďte lepší a nedělejte tyto praktiky. Při ohlédnutí se do historie zjistíme, že velkým hráčům, na poli internetu, se tyto činnosti dříve nebo později stejně vymstily.

Máte nějaký příklad dark patterns, který nebyl zmíněn, či můžete předložit i názornou ukázku? Dejte nám vědět do komentářů a podělte se tak s okolím o své zkušenosti.

 

 

 

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit