Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Pop-Up okna

Pop-up okna jsou vyskakovací okna, které najdete od blogových webů po e-shopy a slouží zpravidla k informování o slevě, přihlášení do newsletteru, či pro prodloužení doby strávené na webu. Pokud opomeneme uživatelsky otravný faktor pop-up oken, tak Google se od ledna 2017 zaměřil ve svých algoritmech více na uživatelský zážitek a začal naznačovat, že weby, kterým pop-up okna v mobilech budou překrývat z většího procenta obrazovku, mohou mít horší pozice.

Google už nějaký čas používá u většiny webů pozice mobilních výsledků vyhledávání i pro desktopové SERPo, proto by mohla tato penalizace mít nepříjemný dopad na organiku, což potvrdil i John Mueller, který na toto téma řekl, že jakékoliv obtěžování návštěvníků webu není dobrý nápad.

Je pro vás SEO zatím velká neznámá a chcete se dozvědět, co to obnáší? Vydali jsme knihu, která obsahuje všechny základní informace a postupy, které pro SEO budete potřebovat. V knize najdete vysvětlení základních SEO pojmů, metody pro optimalizaci nebo třeba i to, jak SEO vyhodnocovat. Chci knihu Základy SEO: Jasně a stručně >>

A co cookies lišty a další “povinná” vyskakovací pole jako 18+ apod. Ty samozřejmě penalizované nejsou a ideální je, aby taková okna nezabírala více jak 15 % obrazovky mobilu. Stejně tak je vítané, když si do pop-up oken nastavíte časovač a nevyskočí na vás ihned po vstupu na stránku, ale až po nějakém rozumném čase. Pokud ho navíc doplníte o samostatný odpočet, kdy se pop-up okno uživateli zavře, možná toho docílíte daleko více, než salvou vyskakovacích oken při první interakci.

Tak jako tak, pop-up okna sice mohou dělat i 10 % konverzí, ale to znamená, že 90 % lidí je ignoruje a když do toho přidáte cookies lištu, ověření věku, push notifikace a další vychytávky, tak než se uživatel dostane k obsahu, docela se nakliká. Proto i když tento faktor webům nejspíš moc neublíží, je i pro uživatele dobré se na něj zaměřit.

Autor faktoru: David Haták (Collabim) & Tomáš Zahálka (SEO konzultant)

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Které vyhledávače tento faktor ovlivňuje?

: Google
Negativně
: Seznam
Bez vlivu

Míra závažnosti: Nízká
Typ SEO:
Obsahové (copywriteři)

Příklady z praxe

Přidat příklad z praxe

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit