S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Volatilita jako nový trend SERPu? Lokální SEO je jistota

Pokud pracujete s lokálním SEO, jsou pro vás Google Maps nepostradatelným pomocníkem. Problém ale je, že pod mapou s výsledky jsou pouze tři sloty pro zobrazení (viz obrázek níže), které se navíc příliš nemění. Jde tudíž o velmi výsadní postavení.

S listopadovými aktualizacemi vyhledávacího algoritmu Google však přišla výrazná volatilita celého SERPu, lokální business nevyjímaje. Ale je tu jedna výjimka… První pozice v Google Maps. Jak je to možné?

Objevila se zajímavá teorie americké marketingové agentury Media Captain, která se snaží této věci přijít na kloub.

 

Podle agentury Media Captain zaměřující se na lokální business je záznam na první pozici v mapách velmi stabilní, ale změny na pozici dva a tři jsou velmi časté bez zřejmého důvodu. Na základě přibližně měsíc trvajícího pozorování odvodil zakladatel agentury – Jason Parks, že Google výrazně zasahuje do pořadí výsledků na druhé a další pozici, protože jednoduše nechce, aby měly výhodu pouze dva nebo tři podniky, proto dává šanci dalším a výsledky čas od času „promíchá“. Důvod, proč je první pozice tak stabilní, ale příliš neobjasněn nebyl.

Co si o tom myslíte? Jde o dočasné úpravy, nebo se máme připravit na neustálé změny v SERPu jako na nový Google standard?

Pokud se i přesto chcete pokusit dobýt první pozici v Google Maps, máme pro Vás další tipy pro Vaše lokální SEO.

Další články

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit