Google nedávno zveřejnil plánované úpravy v používání atributu nofollow uvedením dvou nových atributů pro rozpoznávání obsahu na scénu – rel=”sponsored” a rel=”ugc”.
Po oznámení téhle pecky se i v českých SEO končinách vzedmula vlna diskusí, co budou chystané změny znamenat (například Pavel Ungr nebo Filip Podstavec).
Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká?
Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA.
Chci konzultaci ZDARMA >>
Shrňme si význam jednotlivých atributů:
- rel=”nofollow”: doposud se používal k označení sponzorovaného nebo reklamního odkazu, využívá se k zamezení přenosu rankingu prostřednictvím odkazu.
- rel=”sponsored”: označuje placený reklamní nebo sponzorovaný odkaz.
- rel=”ugc”: označení pro tzv. User Generated Content, tedy obsah vytvořený uživateli bez našeho přičinění (například komentáře, posty apod.).
Kolem tématu je ale řada nejasností. Google se například zatím nevyjádřil, jak budou nastavena pravidla pro placené odkazy ze sociálních sítí.
Hlavní zjištění zatím je, že placené odkazy nesmí být zařazeny do skupiny ugc, neboli příspěvky uživatelů ze sociálních sítí. U odkazů již označených jako nofollow nedojde k žádné změně. Použití atributu sponsored je na dobrovolné bázi.
Plánované spuštění nových atributů je 1. březen 2020, do té doby je tedy čas na případné úpravy. Raději si tedy počkáme na další informace. Prozatím si můžete v Collabimu zkotrolovat Vaše odkazové portfolio.
Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká?
Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA.
Chci konzultaci ZDARMA >>
Další články
Před pár dny (26. dubna) jsme informovali o AB testování Googlu, které zahýbalo s výsledky SERPu. Jak jsme uváděli v článku, obrovský Core update,...
Detail článku »
Není to tak dlouho, co Google testoval výsledky vyhledávání. Už pár dní pozorujeme, že Google v některých chvílích opět neposkytuje počet výsledků ve vyhledávání....
Detail článku »
Google se po relativně dlouhé době ohlásil s novými aktualizacemi. Naposledy informoval v listopadu 2023 o aktualizaci jádra vyhledávače a krátce poté ještě o...
Detail článku »
Před nedávnem Google provedl změnu ve fungování operátoru “allintitle:”, kterým se dalo filtrovat výsledky vyhledávání podle toho, zda se klíčové slovo vyskytuje v titulku...
Detail článku »
Odlišné fungování operátoru “allintitle” V posledních dnech jsme zaznamenali, že operátor “allintitle:” začal fungovat trochu jiným způsobem, než tomu bylo doposud. Tento operátor vždy...
Detail článku »