Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

SEO faktory

  • Typ SEO:

  • Míra vlivu pro Google:

  • Míra vlivu pro Seznam:

Seznam webmaster tools

: Vliv faktoru pro Google
Neutrální
: Vliv faktoru pro Seznam
Neutrální

“Seznam webmaster tools” je nesprávné pojmenování pro službu od společnosti Seznam se správným názvem Webmaster | Seznam.cz – Seznam Reporter. Nicméně už se pěkně zažil, tak nebudeme vybočovat z řady. Tento nástroj avizoval vyhledávač Seznam v průběhu roku 2016 a opravdu došlo k jeho spuštění začátkem roku 2017. Bohužel od té doby neprošel žádnou větší změnou

Míra závažnosti
Nízká
Typ SEO:
Technické (vývojáři)
Typ SEO:
Off-page (linkbuildeři)

více o Seznam webmaster tools »
Zdroje, návody, vyjádření konzultanta

Google Ads & Sklik

: Vliv faktoru pro Google
Neutrální
: Vliv faktoru pro Seznam
Neutrální

Google Ads (dříve AdWords) a od Seznamu Sklik jsou reklamní systémy, které slouží pro nastavení a zobrazovaní reklamy ve výsledcích vyhledávání a partnerských webech. Placené výsledky vyhledávání jsou graficky odlišeny od neplacených a často jsou umístěny na začátku a na konci stránky v SERPu. Oba vyhledávače se distancují od jakékoliv souvislosti mezi používáním jejich reklamních systémů

Data-href Link

: Vliv faktoru pro Google
Neutrální
: Vliv faktoru pro Seznam
Neutrální

Atributy s označením data- jsou určeny pro uchování a vyvolání uživatelských dat přes java script nebo css styl. Atribut data-href tudíž není odkazem v pravém slova smyslu, proto ani nemůže přenášet hodnotu stránky, jak se vyjádřil John Mueller na Twitteru. Autor textu: Honza Vanžura & Tomáš Zahálka (SEO konzultant)

Míra závažnosti
Nízká
Typ SEO:
Off-page (linkbuildeři)

více o Data-href Link »
Zdroje, návody, vyjádření konzultanta

Nekvalitní zpětné odkazy

: Vliv faktoru pro Google
Negativní
: Vliv faktoru pro Seznam
Negativní

Na zpětných odkazech je z velké části postaveno historické, ale i současné fungování internetových vyhledávačů (Google, Seznam, Bing atd.). Vzájemná provázanost webových stránek funguje trochu jako reference a umožňuje vyhledávačům hodnotit kvalitu konkrétní stránky / domény. Tento faktor vychází z předpokladu, že pokud bude návštěvník spokojen s obsahem stránky, bude ji doporučovat dále, a proto

Moz Rank, Alexa Score a další

: Vliv faktoru pro Google
Neutrální
: Vliv faktoru pro Seznam
Neutrální

V minulosti se objevovaly spekulace, že Google využívá k hodnocení stránek ranking třetích stran. Mezi nejznámější patří MOZ, Alexa, Ahrefs nebo Majestic. Nic z toho však nebylo potvrzeno. Google i Seznam mají vlastní hodnotící ranky PageRank a S-Rank, proto hodnoty naměřené v nástrojích třetích stran jsou pouze orientační a nemá cenu je používat jako nosné

Google Pay

: Vliv faktoru pro Google
Neutrální
: Vliv faktoru pro Seznam
Neutrální

Google Pay je platební služba od Googlu, která umožňuje jednoduché placení prostřednictvím mobilu nebo na internetu. Smyslem této služby je spárovat platební údaje klienta s jeho účtem a s mobilem, takže uživatel nemusí stále dokola zadávat platební údaje. Při vyhledání produktu jej může hledající rovnou koupit přes prohlížeč nebo aplikaci. Existují nepotvrzené domněnky, že Google

Míra závažnosti
Nízká
Typ SEO:
Off-page (linkbuildeři)

více o Google Pay »
Zdroje, návody, vyjádření konzultanta

Zpětný odkaz z .GOV nebo .EDU

: Vliv faktoru pro Google
Pozitivní
: Vliv faktoru pro Seznam
Pozitivní

Domény s názvem .gov odkazují na stránky vládních úřadů. V případě USA se jedná o doménu prvního řádu, kterou může používat pouze vláda Spojených států Amerických. Některé státy ji používají pro názvy domén druhého řádu (např. gov.cz). Doména .edu náleží vzdělávacím institucím, především univerzitám. Stejně jako v případě domény .gov se .edu používá především v

Microsites

: Vliv faktoru pro Google
Pozitivní
: Vliv faktoru pro Seznam
Pozitivní

Mikrostránky, satelitní stránky (anligcky microsites) jsou podpůrné stránky postavené pro velmi specifický účel například propagaci nové řady, značky, produktu nebo akce. Mikrostránky zpravidla mají méně textového obsahu a jejich hlavním smyslem je zaujmout návštěvníka a nalákat ho na mateřskou doménu. Historicky měla většina webů a speciálně e-shopů desítky mikrostránek jejichž účelem bylo zacílení na konkrétní klíčové

Míra závažnosti
Nízká
Typ SEO:
Off-page (linkbuildeři)

více o Microsites »
Zdroje, návody, vyjádření konzultanta

Affiliate

: Vliv faktoru pro Google
Negativní
: Vliv faktoru pro Seznam
Negativní

Affiliate marketing je založen na obchodní spolupráci společnosti a prodejce, přes kterého se uskutečňují objednávky. V oblasti internetového marketingu se do této formy spolupráce zapojují například tvůrci obsahu souvisejícího s produkty společnosti. Ve svých článcích, videích nebo postech vhodnou formou odkazují na produkt společnosti. Za uskutečněnou objednávku dostává prodejce / affiliate partner provizi. Příklad affiliate

Míra závažnosti
Nízká
Typ SEO:
Off-page (linkbuildeři)

více o Affiliate »
Zdroje, návody, vyjádření konzultanta

Google Chrome

: Vliv faktoru pro Google
Pozitivní
: Vliv faktoru pro Seznam
Pozitivní

Internetový prohlížeč může být studnicí zajímavých dat pro vyhodnocování kvality navštěvovaných webových stránek. Pro konkrétní stránky lze upravit různá oprávnění (např. blokování zjištění polohy, zobrazování obrázků a videí atd.) jak v prohlížeči Google Chrome, tak v prohlížeči Seznam a u Googlu lze zablokovat i konkrétní stránky. Google říká “while we’re not currently using the domains people

Míra závažnosti
Nízká
Typ SEO:
Off-page (linkbuildeři)

více o Google Chrome »
Zdroje, návody, vyjádření konzultanta

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit