Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Sledujeme konkurenci s MajesticSEO, díl 1.

Dnešní článek naváže na dvoudílný seriál o SEO nástroji MajesticSEO, který jsem psal ještě jako zaměstnanec H1.cz. V předchozích článcích jsem se věnoval jednodušším bezplatným nástrojům. Na příkladu webu Letuska.cz dnes začnu popisovat zajímavější, i když placené funkce MajesticSEO.

Příprava

Pro testování je potřeba objednat některý z placených tarifů MajesticSEO. Zpočátku stačí tarif Bronze, který vyjde asi na 4 stovky za měsíc.

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Před dalším postupem zopakuji pojem ACRank, který je jednou z hlavních veličin v Majestic SEO. Jedná se o klasický rank (podobně jako Srank, GTPR) sloužící k ohodnocení kvality konkrétní stránky. Čím více různých webů (unikátních domén) na konkrétní stránku odkazuje, tím vyšší ACRank má. Jeho hodnoty začínají na nule a maximální hodnota je 15. Více si přečtěte v nápovědě MajesticSEO.

V Control panelu MajesticSEO přidáme pomocí formuláře Analyse a new Website nový report pro web Letuška.cz. V následném nepřehledném formuláři jsem vybral Advanced report pro doménu letuska.cz. Po dokončení zpracování otevřeme detail webu (Domain overview).

Detail webu obsahuje tři hlavní části:

  • Top anchors – nejčastější texty odkazů, které vedou na váš web.
  • Top referring domains – weby, ze kterých máte největší množství nejlepších zpětných odkazů.
  • Top pages/links – Nejkvalitnější stránky vašeho webu podle zpětných odkazů.

V dnešním článku popíši pouze sekci Top anchors, další budou následovat.

Texty zpětných odkazů

Sekce Top anchors obsahuje tabulku s několika důležitými sloupci:

  • External backlinks – absolutní počet odkazů.
  • Referring domains/IPs – počet unikátních webů/IP adres, které na vás odkazují.
  • Backlinks ACRank spread – profil (kvalita) odkazů. Čím větší počet odkazů s vyšším ACRankem, tím lépe.

Letuška.cz má velmi silnou a známou značku. O tom vypovídá i fakt, že mezi prvními dvaceti nejčastějšími texty odkazů je 7 textů obsahujících slovo letuška.

V první dvacítce nejčastějších textů odkazů se nachází několik nerelevantních klíčových slov. Návštěvníci hledající auta nebo pojištění pravděpodobně služeb Letušky příliš často nevyužijí.

Podle absolutního počtu zpětných odkazů si dobře vede i fráze letenky online. Odkazy ale vedou pouze ze tří unikátních webů a dle odkazového profilu má většina z nich nulový ACRank.

Po kliknutí na text letuska.cz se zobrazí přehled webů odkazujících na Letušku s tímto textem odkazu. Na prvních dvou místech jsou weby bedekr.cz a nettravel.cz, oba s vysokým ACRankem. Očividně jsou odkazy z těchto webů vyměněné nebo koupené a je tedy škoda, že neobsahují vhodnější text odkazu.

Závěr

Letuška už na první pohled nemá příliš kvalitní zpětné odkazy. Většina z nich zbytečně obsahuje brandové fráze, které není potřeba ve vyhledávačích podporovat. Texty odkazů by měly obsahovat spíše obecnější klíčová slova a pravděpodobně by tak zajistily Letušce vyšší návštěvnost z vyhledávačů.

Pomocí sekce Top anchors můžete velmi dobře zjistit, na jaká klíčová slova se vaše konkurence soustředí (mají nejvíce odkazů) a které naopak zanedbává. V žádném případě vám ale neporadí, kolik a jaké odkazy ještě musíte získat, abyste svůj web dostali na první pozice ve vyhledávačích.

Dle přehledu má Letuška velmi málo kvalitních odkazů (z pohledu MajesticSEO) s textem obsahujícím slovo letenky, a přesto je na Seznamu i Googlu na toto velmi konkurenční klíčové slovo v první pětici výsledků. Faktorů ovlivňujících pozici ve výsledcích vyhledávání je zkrátka příliš mnoho.

V příštím díle seriálu o MajesticSEO popíšu sekci Top referring domains, která se dá velmi dobře využít pro zjištění webů, na kterých získává vaše konkurence zpětné odkazy. Sledujte nás na Twitteru nebo na Facebooku a nepropásněte žádný zajímavý článek na Collabim blogu.

A co vy, využíváte MajesticSEO? V čem vám připadne nejužitečnější?

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Další články

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit