Rád bych vám tímto představil novou GA – PPC analýzu, se kterou nám pomohl jeden z předních PPC specialistů – námětem však byla přednáška od Lukáše Pítry na SEO logeru v listopadu 2017.
Nech-li se vám číst, můžete se mrknout i na video:
Stále se totiž mluví o tom, jak by mělo PPC a SEO spolupracovat, ale v praxi tomu tak moc není – a není se čemu divit, každý má své práce nad hlavu.
Proto jsme přišli s lehkým udělátkem, které by mohlo oběma světům dopřát možnost podívat se druhému do dílny.
Co vlastně dostanu za těch 30 sekund, které budu věnovat vyzkoušení?
Máte-li GA propojení s CPC systémy, pak poměrně zajímavá data:
- jako PPC specialista zjistíte, na co vlastně váš SEO kolega (nebo vaše SEO já) vlastně cílí – aka co má vlastně sakra v tom Collabimu uloženo a kde se to potkává s tím, na co inzeruji já
- jako SEO specialista zjistím, co můj PPC kolega (nebo opět mé PPC já) má v těch ADS nebo jak se to dnes jmenuje a co nám (či našemu klientovi) vlastně přivádí ty konverze
Kde ho najdu?
Zatím je poměrně skryto v sekci Nástroje u vybraného projektu. Podmínkou pro správné fungování tohoto nástroje je nutné mít projekt propojen s GA.
Jak ho použiji?
Stačí vybrat období a oblast, která vás zajímá (cpc či organic či oba) a zda-li evidujete v GA transakce, jejich hodnotu či se jedná o e-shop s E-commerce napojením:
Odměnou vám bude celkem pohledná tabulka, která srovnává získaná data:
A co s tím?
- použitím filtrů si zobrazte jen slova, která máte v GA
- vyberte si třeba jen CPC či ORGANIC (pozor, toto jsou vlastně jen Sklik data, protože Google not provided)
- vylučte (not set), abyste skryly slova, o kterých ani GA neví
- zvolte si třeba jen Volnou shodu (v prvním sloupci jsou vyhledávací dotazy, ve sloupci poznámka pak vidíte, z jakého slova v ADS výraz přišel a v jaké byl shodě)
- uložte si slova co nemáte v Collabimu do pravidelného sledování k tomuto projektu
- data si exportujte do CSV či Excelu a dál s nimi pracujte
Líbí se vám nástroj? Máte nápad na vylepšení? Je to bullshit a z naší strany vyhozený čas co jsme mohli věnovat něčemu jinému? Dejte nám vědět třeba v komentářích níže! Za zpětnou vazbu rveme ruce!!!!
Díky moc za vaši přízeň.
Nejaktuálnější a podrobný přehled platformy Google Analytics 4 neboli GA4 naleznete v našem článku Google Analytics 4 (GA4): Kompletní průvodce a návod pro rok 2023.