Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Spolupráce SEO a PPC nebyla nikdy jednodušší aneb Google Analytics – PPC analýza v Collabimu

Rád bych vám tímto představil novou GA – PPC analýzu, se kterou nám pomohl jeden z předních PPC specialistů – námětem však byla přednáška od Lukáše Pítry na SEO logeru v listopadu 2017.

Nech-li se vám číst, můžete se mrknout i na video:

Stále se totiž mluví o tom, jak by mělo PPC a SEO spolupracovat, ale v praxi tomu tak moc není – a není se čemu divit, každý má své práce nad hlavu.

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Proto jsme přišli s lehkým udělátkem, které by mohlo oběma světům dopřát možnost podívat se druhému do dílny.

Co vlastně dostanu za těch 30 sekund, které budu věnovat vyzkoušení?

Máte-li GA propojení s CPC systémy, pak poměrně zajímavá data:

  • jako PPC specialista zjistíte, na co vlastně váš SEO kolega (nebo vaše SEO já) vlastně cílí – aka co má vlastně sakra v tom Collabimu uloženo a kde se to potkává s tím, na co inzeruji já
  • jako SEO specialista zjistím, co můj PPC kolega (nebo opět mé PPC já) má v těch ADS nebo jak se to dnes jmenuje a co nám (či našemu klientovi) vlastně přivádí ty konverze

Kde ho najdu?

Zatím je poměrně skryto v sekci Nástroje u vybraného projektu. Podmínkou pro správné fungování tohoto nástroje je nutné mít projekt propojen s GA.

Jak ho použiji?

Stačí vybrat období a oblast, která vás zajímá (cpc či organic či oba) a zda-li evidujete v GA transakce, jejich hodnotu či se jedná o e-shop s E-commerce napojením:

Odměnou vám bude celkem pohledná tabulka, která srovnává získaná data:

A co s tím?

  • použitím filtrů si zobrazte jen slova, která máte v GA
  • vyberte si třeba jen CPC či ORGANIC (pozor, toto jsou vlastně jen Sklik data, protože Google not provided)
  • vylučte (not set), abyste skryly slova, o kterých ani GA neví
  • zvolte si třeba jen Volnou shodu (v prvním sloupci jsou vyhledávací dotazy, ve sloupci poznámka pak vidíte, z jakého slova v ADS výraz přišel a v jaké byl shodě)
  • uložte si slova co nemáte v Collabimu do pravidelného sledování k tomuto projektu
  • data si exportujte do CSV či Excelu a dál s nimi pracujte

Líbí se vám nástroj? Máte nápad na vylepšení? Je to bullshit a z naší strany vyhozený čas co jsme mohli věnovat něčemu jinému? Dejte nám vědět třeba v komentářích níže! Za zpětnou vazbu rveme ruce!!!!

Díky moc za vaši přízeň.

Nejaktuálnější a podrobný přehled platformy Google Analytics 4 neboli GA4 naleznete v našem článku Google Analytics 4 (GA4): Kompletní průvodce a návod pro rok 2023.

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Další články

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit