Jestliže s Collabimem již nějaký čas pracujete, určitě jste si v naší akademii našli, jak vytvořit analýzu klíčových slov, přidali jste jim štítky a cílové stránky. A samozřejmě jste si vyplnili konkurenci.
Dneska vám poradíme, jak propojit se svým Collabim účtem Google Analytics a využijeme možnost hledat klíčová slova, která nám přinesou zisk (tip na výborný článek k tomuto tématu: Cílem SEO není růst návštěvnosti, cílem SEO je růst zisku).
Více než klíčová slova
Klíčová slova známe již z akademie. Ale víte, která z nich jsou nejdůležitější? Jsou to ta, která přinesou zisk. Ukázali jsme si několik postupů, jak zjistit vyhledávací dotazy našich potenciálních klientů. Podle nich poznáme, co lidé chtějí na našem webu mít. A máme to tam vůbec? To je zásadní otázka, která rozhoduje o tom, zda na použitých klíčových slovech vyděláme peníze, či nikoliv.
Která klíčová slova mají největší potenciál prodat?
Velkou výhodu máme v případě, že jsme investovali do PPC reklamy v podobě Skliku nebo Google Adwords. Collabim nabízí nástroj Google Analytics PPC Analýza.
Ačkoliv název zní složitě, podstata je velmi snadná. Jedná se o zlatý poklad v podobě analýzy. Google Analytics je nástrojem návštěvnosti našich webových stránek. Prozradí nám, přes která klíčová slova se k nám na web dostali zákazníci, kteří již utratili své peníze za naše služby.
Jak získat vyhledávací dotazy?
Abychom získali tyto cenné informace, potřebujeme k tomu účet Google Ads propojený s Google Analytics. Až toto zařídíme, zbývá již propojit pouze Google Analytics s Collabimem.
Výsledkem je analýza, jejíž pomocí si snadno vyfiltrujeme klíčová slova, která k nám zákazníky přivedla. Ale pozor! Naší cílovou skupinou jsou platící zákazníci. Tedy ti, kteří si zakoupili produkt z našeho e-shopu nebo si předplatili naše služby. V konečné podobě však nejde o klíčová slova, nýbrž o vyhledávací dotazy. To je zásadní informace, protože právě tato slovní spojení zadávají zákazníci do vyhledávačů Google nebo Seznam.
Srovnávací tabulka ukazuje nedostatky
Jakmile zanalyzujeme situaci, získáme srovnávací tabulku. Díky ní hned víme, která klíčová slova v Collabimu nemáme, ale přesto k nám přivedla platící zákazníky. Na tyto vyhledávací dotazy jsme nejspíše zapomněli v analýze klíčových slov a zřejmě s nimi ani nepracujeme v optimalizaci webové stránky. Tím nastává čas na změnu. S nově získanými vyhledávacími dotazy je třeba pracovat a nedostatky napravit.
Buďme vidět i s jinými klíčovými slovy
Možná máme klíčová slova, pod kterými chceme být nalezeni. Bohužel se však pohybují na vzdálených pozicích. Někde mezi třetí a pátou stránkou. Řešením je analýza. Ukáže nám klíčová slova, na která si můžeme zaplatit PPC reklamu. Díky tomu doženeme absenci ve výsledcích vyhledávání a posuneme se na vyšší pozice.
Chcete se podívat na podrobný návod tvorby klíčovky? Navštivte článek Analýza klíčových slov: průvodce kompletním postupem.
Věříme, že nyní už vaše stránky navštěvují platící zákazníci pomocí správných vyhledávacích dotazů.