V předchozích 9 lekcích jste se dozvěděli „co má Google rád“. Určitě to není recept na zaručený úspěch, ale pokud se budete držet informací, které jste se dozvěděli, jsme přesvědčení, že to vašemu webu pomůže.

Nyní je potřeba si říct co Google rozhodně rád nemá.

Pokud se chcete vyhnout problémům, vyhněte se následujícím praktikám:

  • zapojování do link schemes,
  • tvorba stránek s málo nebo žádným originálním obsahem,
  • maskování  (dvojí obsah, jeden pro uživatele a druhý, často přeplněný klíčový slovy pro roboty),
  • skryté odkazy a texty,
  • automaticky generovaný obsah,
  • skrytá přesměrování,
  • doorway pages (optimalizovaná vstupní stránka určená pouze pro vyhledávače, následně proběhne přesměrování na stránku určenou pro uživatele),
  • scraping (stránky vytvořené pomocí automatických metod),
  • zneužívání rich snippers markup,
  • partnerství se stránkami bez přidané hodnoty,
  • nahrávání stránek s nerelevantními a přehuštěnými klíčovými slovy,
  • hosting stránek s viry, trojany, a podobně,
  • badware.

Takzvané „black hat“ SEO techniky sice mohou pomoci k rychlému získání předních pozic, nic méně nemají dlouhého trvání. Po odhalení jsou pak dotčené weby penalizovány, nebo úplně vyřazeny z indexu. Proto se těchto metod rozhodně vyvarujte.